12 Ocak 2018 Cuma

Yerli Dizi // Kadın


Kadın dizisi yayınlanmadan önce dizinin fragmanı çok dikkatimi çekmişti. Alışılmış dizilerin dışında bir dizi olduğunu ve anlamlı bir dizi olduğunu düşünmüştüm. İlk bölümü izlediğimde kolay kolay ağlamayan ben boncuk boncuk göz yaşları düşürdüm. İlk çıktığı zaman konuyu paylaşmam daha iyi olurdu. Fakat o zamanlar blogumla ilgilenemiyordum. Ne olursa olsun bu dizinin konusunu ve yorumunu blogumda bulundurmak istedim. Bu yüzden şimdi yazıyorum.

Genelde biz Kore dizilerinden uyarlarız(!) ya. Şimdi ise, bir Japon dizisinden uyarladık. Uyarlamalara hırsız muamelesi yapanları asla anlamayacağım. Adamlar birebir konuyu alsa "Hırsızlar, sizde kurgu üretemiyor musunuz? Biraz orjinal olun." diyorlar. Adamlar konunun gidişatını değiştirerek ilerletseler "Ya çok kötü olmuş, aslında böyle değildi." diyorlar. Her türlü negatif yorum yapacaksınız, değil mi? İzlemeden karar vermeyin. Ön yargılarınızı yıkın.
Ben Japon versiyonunu izlemedim. Türk versiyonundaki kurguyu, oyuncuları çok sevdim. Özge Özpirinçci'yi Aşk Yeniden dizisinde çok seviyordum. Oyunculuğu çok iyi diye düşünüyorum. Kadın dizisindeki anne rolünü de iyi kaldırmış. Bir çok  farklı rolü kaldırabilmesi o kişinin iyi oyuncu olduğu anlamına gelir, değil mi?


Yayın Kanalı : Foxtv
Yapım : Med Yapım ve MF Yapım ortaklığı
Oyuncular ;
Özge Özpirinçci
Caner Cindoruk
Bennu Yıldırımlar

Ali Semi Sefil
Feyyaz Duman
Kübra Süzgün
Seray Kaya
Ayça Erturan
Ece Öz Dikici
Şerif Erol
Devrim Özderakın

Konusu : Bahar kocasının kaybolmasıyla 2 çocuğu ile ortada kalmıştır. Annesi, Bahar'ı bırakıp başka bir adamla evlendiği için Bahar annesiyle uzun zamandır görüşmemektedir. Bu yüzden Bahar çocuklarıyla tek başına ilgilenmektedir. Hem çalışıyor, hem çocuklara bakıyordur. Bir annenin zorlu hayatını anlatan bir dizi.


Yorumum : Kurguyu güzel buldum, kurgunun gidişatını güzel buldum. Oyuncular da gerçekten kaliteli ve iyi oyuncular. Tabi her Türk dizisi gibi belli bir yerden sonra dizi devam etsin diye saçmalayacaklar. Daha Kadın dizisi o evreye gelmedi. Bu iyi, çünkü hala izlemeye devam edebilirim. 

İlk bölümü izlediğimde göz yaşlarım hemen akmadı. Fakat şu sahne duygularımı tetikledi ve ağlamaya başladım : Bahar merdivenlerin başında kızı ve oğluyla beklerken, oğlu Doruk'un bulunduğu bebek arabası merdivenlerden düşüyor. Bahar oğlunun bebek arabasında olduğunu sanarak, peşinden bağırarak koşuyor. Müzik filan da eklemişler. O an çok duygulandım. Kadın oğlu için öyle bir çığlık atıyordu ki.
Güzel ve anlamlı sahneleri çok fazla. İzlenmesi gereken bir dizi diye düşünüyorum. Sevimli sahneleri var bir sürü.

SPOILER :
Dizide bence Bahar'ın öldü diye bilinen kocası geri gelecek. Bence ölmedi. Bahar'ın üvey kız kardeşi çok şüphe uyandırıcıydı ki öyle de çıktı. İnsan üvey de olsa kız kardeşinin kocasına aşık olur mu? Hele Bahar'ın annesi beni çileden çıkarıyor. İkinci kocasından olan kız, kızı da Bahar senin kızın değil mi? Sen ne biçim bir insansın?


Bu arada Doruk çok tatlı değil mi? :D

Replikler :

"Bir çocuk üzülürse bütün dünya üzülür."

"Anneler üzülünce çocukların kalbi acır."

"Bir çocuğun, anne sevgisi olmadan büyümesinden daha zor bir şey yok bu dünyada..."

"Belki de dünyadaki bütün kötü şeyler bir çocuk üzüldü diye oluyordur."

"Yüzün gülünce kalbin de ona inanır ve o da güler."








4 yorum:

  1. Diziyi izlemedim ama Özge Özpirinçci'nin oyunculuğunu beğenirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende oyunculuğunu beğeniyorum. Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  2. Bu diziyi severek izliyorum ve bende yorumladim. Bu zamana kadar izledigim en basarili dizi diyebilirim. Ve oyunculuklarin hepsi birbirinden harika :)

    YanıtlaSil