27 Ağustos 2018 Pazartesi

Mim - Yaz Abur Cuburu 2018

Mimi takip ettiğim çoğu blogger arkadaşta görüyordum. İlk adını gördüğümde sahiden abur cuburlarla ilgili olduğunu düşündüm ama müzikle ilgiliymiş. Sağ olsun Albatros blogger arkadaşım beni mimlemiş. Mimi başlatan Öneri Makinesi blogger arkadaşımızın yazısı için tık tık 

1. Yazın çıkan çok sevdiğim sanatçıdan/gruptan bir şarkı;
iKON - Killing Me

2. Bu yaz en yeni keşfim;
Chloe Adams - The Doctor Said

26 Ağustos 2018 Pazar

Kore // Web-Mini Dizi // Ruby Ruby Love

Geçen gece uyuyamadım, kısa bir şeyler izleyeyim dedim ve izlemek için 5 bölümlük bu kısa diziyi seçtim. Dizinin konusunu okumamıştım. İzlerken fantastik bir dizi olduğunu bilmiyordum. Ahh yine mi yüzük, yine mi fantastik dedim.
Lee Yi Kyung'u görünce çok sevindim ama çok az gösteriliyor. Dizi kısa tamam ama yine de az yer verilmiş. Sevincim geri gitti o yüzden.
Dizinin kurgusunu sevdim. Hele taşların anlamlarıyla ilgili bilgiler vermesi çok hoşuma gitti. İzlerken taşların anlamlarını söyledikleri zaman dikkat edin. İlerleyen zamanlarda o taşlar hakkında birbirlerine taşların anlamıyla gönderme yapıyorlar. Dizi iyi mi diye sorarsanız "fena değildi" derim. 
Başrol erkek oyuncuyu yani Lee Chul Woo'yu ilk kez burada izliyorum. Oyunculuğuna yorum yapmak için bu kısa süre yeterli değil diye düşünüyorum. Seohyun'a gelince çok sevimliydi ama biraz daha gelişmesi gerek diye düşünüyorum. 

22 Ağustos 2018 Çarşamba

Mim - Çocukluk Anım

Çocukluğuna sürekli hasret olan ben için bu mim çok güzel olmuş. 

Benim özlem duyduğum şey o zamanlardaki masumluğumuzdu, kötülükten haberimizin olmayışıydı. Ama işte büyüyorsun ve her şeyin farkına varıyorsun. O büyüklerin içindeki kötülüğü görmek zorunda kalıyorsun. O zamanlar olan bazı olaylardaki kötü niyeti büyüyünce idrak ediyorsun. Neyse mimimize dönelim.
Öncelikle mimi başlatan blogger arkadaşımız; Fatma Nur

Mimi benim yapmama vesile olan blogger arkadaşımız; Esseve Rin

Çocukken çok olay yaşadım ama şu an çoğu aklıma gelmiyor, aklıma gelen bazılarını da cümleye nasıl dökeceğimi bilmiyorum bu yüzden birkaç tanesini yazacağım.

19 Ağustos 2018 Pazar

Mini Dizi // Kore // You Drive Me Crazy!

Kim Seon Ho favori oyuncularımdan. Geçenlerde sürekli bu dizisinden kesitler karşıma çıkıyordu. Araştırmadan izleme listeme almıştım. Bölüm sayısını görünce şok oldum ve üzüldüm. 4 bölümcük...çok az. Seon Ho Beyi daha çok görmek isterdim, Seon Ho'nun dizideki karakteri çok tatlı ve komikti. Bu dizi sadece 4 bölüm olmamalı! Kim Seon Ho gibi kaliteli bir oyuncu artık parlamalı! Bu diziden sonra izlemek istediğim dizi ise; yine Seon Ho Beyin oynadığı bir dizi. (Vakit bulursam tabi, pek sanmıyorum ama.) Adı : Strongest Deliveryman. Sanırım bu beye gittikçe bağlanıyorum. Bütün oynadığı dizileri izlemek istiyorum. 
Diziye gelince ; öncelikle oyuncuların hepsi karakterlerinin hakkını vermiş. Konusu da, gidişatı da, estetik olarak da güzeldi.
Kim Sung Joo'yu bir yerlerden gözüm ısırıyordu, araştırınca The Liar and His Lover dizisinde oynadığını öğrendim. Ben çoğu Kore dizisini izlemediğim halde biliyorum. Kim hangi dizide oynamış, dizinin hangi sahnesi popüler olmuş bunları hep biliyorum. Bende kendime bu konuda hayret ediyorum. Yani The Liar and His Lover dizisini izlemedim daha.

Neyse Sung Joo beye geri gelelim; bu dizide şarkı söylüyor, Sesi gerçekten çok hoştu. Yanında bir de oyunculuğu da iyiydi.
Genel olarak dizi izlenmeye değer güzel, kısa bir diziydi.





15 Ağustos 2018 Çarşamba

Mim - Kendi Kendime

Mimi sevgili blogger arkadaşım Deep'de gördüm  ve çok eğlenceli olduğu için yapmak istedim. Deep'in yazısını okumak için tık tık
Mimi hazırlayan blogger arkadaşımızın yazısını okumak için tık tık
Okuyan herkes mimlendi :D

1. Elinde hangi sihirli güç olsun isterdin?

Kötülükleri yok eden bir güç ve insanların içine adalet duygusunu yerleştirebileceğim bir güç.

2. En çok şaşırdığın tarihi eser neydi?

1800 yıllarda veba hastalığına karşı kullanılmış doktor maskesi.

11 Ağustos 2018 Cumartesi

Isana Peel Off Maske // Isana Soyulabilir Maske

Bugün Rossmann'e birkaç ürüne bakmak için girmiştim. Gitmişken yüz maskelerine de bakayım dedim. İçeride bir sürü Isana markası vardı. Markaları pek bilmediğim için Isana markasının Rossmann'in kendi ürünü olduğunu bilmiyordum. Ürünü bende deneyeyim diye Isana Peel Off Maske'sinden aldım. Ürün 2 kullanımlık. İçerisinde alo vera ve şeftali özleri içeriyormuş. Alo vera olunca zaten beni baştan etkiledi. Alo veralı olan Hobby'nin Günlük Nemlendiricisi beni fazlasıyla tatmin edince alo veralı olan ürünlere ilgim var.

(Ve beni kahreden, uykularımı kaçıracak kadar mutluluğumu yok eden bir şey oldu. Yaşamdan tek zevk aldığım şey olan fotoğraf çekimini sadece telefon ile yapıyordum ve...telefonumun arka kamerası bozuldu. Bu fotoğraf iyi hali...) 

9 Ağustos 2018 Perşembe

Korku Ruhu Kemirir - Stefan Zweig 'aforizmalar'

Bu kitabı uzun bir süre de bitirdim. Sebebi ise; sesli okumamdı. Telaffuzumu ve ses tonumu ayarlamak adına böyle bir şey yapmaya karar verdim. Roman gibi kitapları sesli okuyunca boğazım ağrıyor ve kitap geç bitiyor. Sıkıcılaşmaya da başlayınca okuma isteğimi kaybettiriyor. Onun yerine bu şekilde istediğim yerden başlayabileceğim bu kitabı sesli okudum. Doktorum utangaçlığımı yenmem için "aynaya bakarak sesli kitap oku" demişti. Fakat ben sadece sesli oku demesini yaptım. Aynaya bakarak okumayı denemedim. Kafka'nın Aforizmalar kitabını aldım. O kitabı da artık aynaya bakarak sesli bir şekilde okuyacağım. 

Ben genelde internet üzerinden kitaplardan kesitler okumayı filan seviyorum. Bu yüzden bu kitabı okurken keyif aldım.


Yazarı : Stefan Zweig 
Baskı tarihi : Mart 2016
Sayfa sayısı : 72 
Kitabın türü : Edebiyat, Felsefe-Düşünce 
Yayınevi : Aylak Adam Yayınları
Konusu : "Korku Ruhu Kemirir", Stefan Zweig'ın eserlerinden özenle derlenmiş bir seçkidir. 

Beğendiğim sözleri alıntıladım. Yazının devamında bulabilirsiniz.


4 Ağustos 2018 Cumartesi

Kore // Web-Mini Dizi // We Are Peaceful Brothers

 Bu aralar Kore Dizisi olarak sadece mini dizi izlediğimi söylemiştim. Bir süre önce bitirdiğim We Are Peaceful Brothers mini dizisini sizinle paylaşmak istiyorum.
İzlerken bazı noktalarda kardeşlerimle aramdaki muhabbeti gördüm. Ne kadar kavga etsek de yine zor zamanlarımızda ya da mutlu zamanlarımızda birbirimizin yanında oluyoruz. Birbirimizden nefret ederken birbirimizi çok seviyoruz. Ben nefretin içinde sevginin barındığını düşünüyorum. Sevdiğin insanın hoşlanmadığın yönlerinden nefret etmek gibi ya da sevdiğin kişi seni hayal kırıklığına uğrattığındaki nefret duygusu gibi.
İzlerken eğleneceğiniz bir mini diziydi. Bence bu diziye ikinci bir sezon gelse daha güzel olur.


Gıcık kardeş örneği vol.1

Bölüm Sayısı :
15

Bölüm Süresi :
5 Dakika 
Kanal : Naver TVCast
Yayın Yılı : 2017
Tür : Komedi, Gençlik, Aile

3 Ağustos 2018 Cuma

Evlilik Baskısı Yapan "Elalem"

Bilirsiniz "bazı" erkek anneleri oğullarının evlenme yaşları yaklaştığında pazardan domates, salatalık seçer gibi evlenilecek kız seçerler. 
Bizim çevredekilerin iyi, evlenilecek kız kavramı şöyle;
Kız okumuyor olacak
Kız ev işlerinde çok iyi olmalı (Kendini yıpratarak ev işi yaparsa anca o zaman iyidir)
Kız sohbetlere katılan birisi olacak (Ah, bu sohbetler genelde dedikodu içeriklidir. Sohbetlerin içerisinde hiçbir yararlı bilgi olmaz.)
Kız oturaklı olacak
Her şeye karşılık vermeyecek vs vs