17 Aralık 2017 Pazar

Yerli Film // Av Mevsimi

Av Mevsimi


Vizyon Tarihi : 2010
Yönetmen : Yavuz Turgul
Senarist : Yavuz Turgul
Oyuncular :
Şener şen
Cem Yılmaz
Çetin Tekindor
Okan Yalabık
Melisa Sözen
Rıza Kocaoğlu

Konusu : Cinayet davalarında gösterdiği üstün yeteneği sonucu Komiser Ferman "Avcı" lakabını almıştır. Avcı'nın yakın arkadaşı İdris ise, adı deliye çıkmış bir polistir. Bir davayı çözmek için aralarına antropoloji mezunu Hasan'ı alırlar. Üçlü birlikte bir genç kızın cinayet davasını çözeceklerdir.


Filmin konusuna baktığımda çok şaşırdım. Türkler de bu tarz dizileri isterlerse yapabiliyorlarmış dedim. İzlerken Şener Şen'in bir çok farklı rolü kaldırabildiğini ve iyi oyuncu olduğunu düşündüm. Gerçekten Şener Şen'in klasik Türk filmlerindeki karakterlerine o kadar alışmışım ki bir burada bir de Eşkıya da başarılı bir oyuncu olduğunu düşündüm.
Suçlunun kim çıkacağını neden bu cinayeti işlediğini çözene kadar merakla izledim. Okan Yalabık'ı eski dizilerinden dolayı çok severdim. Bu tarz filmlerde oynaması beni mutlu etti. Karakter olarak cinayet davalarını çözmeyi mi isteyecek yoksa kız arkadaşının babasının iş yerinde çalışma teklifini mi kabul edecek, kararsız kalmıştım.
İdris'in eski karısı ile olan sahnesini daha önceleri bir yerde görmüştüm. Bu yüzden İdris'in sapık olduğunu düşünüyordum. Fakat eski karısına hala aşık olan adamdı. 


Spoiler
İdris'in ölümünü gördüğümde çok tuhaf oldum. Bunu beklemiyordum. Katilin kim olduğunu az çok tahmin etmiştim ve neden yaptığını da anlamıştım. Neden bir türlü anlamıyorlar diye sızlandım.
Hasan'ın sürekli bir tik haline getirip elinin koktuğunu düşünmesi psikolojik etkilenmenin ne kadar fazla olduğunu gösterdi.


Genel olarak filmi sevdim ve oyuncularda gerçekten kaliteli oyunculardı. Umarım bu tarz filmler artar. 

 Replikler

"Bakış açınızı değiştirin, farklı yorumlayın."

"Her şey burada başladı burada bitirmek senin elinde."






4 yorum:

  1. Filmi genel olarak ben de beğendim ama Şener Şen' i komediden uzaklaştırdığı için Yavuz Turgul' a sıcak bakmıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi Şener Şen'i komediden uzaklaştırmış. Ama ben Şener Şen'e rolü yakıştırdım. Farklı karakterlerde görmekte iyi olur. :))

      Sil
  2. Nedense bu filmde Şener Şen bana çok iğreti gelmişti. En çok Okan Yalabık'ı sevmiştim. Ha bir de hayde gidelum hayde türküsünü :) @bw

    YanıtlaSil