21 Ocak 2016 Perşembe

Yerli Film // Unutursam Fısılda


Yönetmen : Çağan Irmak

Oyuncular
Hümeyra
Işıl Yücesoy
Köksal Engür
Farah Zeynep Abdullah
Kerem Bürsin
Mehmet Günsür 
Gözde Çığacı

Hanife ve Hatice birbirlerinin tam zıttı olan iki kardeştir. Hatice hayallerinin peşinden gitmeye meyilli olan karakterdir, erkek gibi futbol oynar ve müziğe tutkusu vardır. Hanife ise onun tam zıttı, hayallerini içine gömen ondan ne beklenirse onu yapan yani, iyi bir ev kızı olan, dikiş nakışla uğraşan karakterdir. Kasabaya yeni gelen Tarık, bu iki kardeşi de etkiler. Tarık'ın Hatice'yi keşfetmesi ve gitar çalması ile Hatice'yi etkilemesi ikisinin arasındaki aşkı ortaya çıkarır. Fakat Hanife de gizli gizli Tarık'tan hoşlanır ve tarık'ın da kendisinden hoşlandığını sanar. Hatice ve Tarık müzik tutkuları ve aralarındaki aşk sayesinde İstanbul'a kaçarlar. Uzun bir süre sonra Hatice evine döndüğünde, kendisini bekleyip hesap sormak isteyen ablası ile karşılaşır.
Filmin tanıtımını filan TV de sürekli görüyordum, müzik ile ilgili olduğunu düşündüm. Konusunun 70'li ya da 80'li yılların müziği olarak düşünmüştüm. Fakat ana konu müzik değil, kardeşlik olduğunu fark ettim izleyince. Arkadaşlarım ile okulda izlemiştik. Ne olursa olsun yine de kardeşini koruyup kollayan Hanife beni en derinden etkileyen karakterdi. Gerçekten oyuncular, konu hakkını vermiş bir filmdi. Ablasının şiirlerini çalıp benim diye yutturması en çok beni üzen şey ve en çok etkileyen olay olmuştu. İzlemenizi tavsiye ederim, gerçekten etkileyici bir filmdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder