2 Şubat 2018 Cuma

Film // Kore // Luck-Key

Uzun zamandır Kore filmleri izlemiyordum. Zamanında birkaç tane fragmanını izlediğim, yayınlanmasını beklediğim Kore filmleri vardı. Çoktan yayınlanmışlar. Üzerinden çokça zaman bile geçmiş. Bende fırsatını bulmuşken bu merak ettiğim filmleri izledim. Lee Joon'un oyunculuğunu çok beğeniyorum. MBLAQ'ten beri sevdiğim birisi. Filmin fragmanında Joon'u görünce sonunda düzgün bir filmde yer alıyor dedim. Lee Joon gibi iyi bir oyuncunun popüler olamaması açıkçası canımı sıkıyor. Hak ettiği yerde olamaması gerçekten üzücü bir durum. Genel olarak Joon'a mı iyi film/dizi teklifleri gelmiyor, yoksa Joon mu iyi olan film/dizi senaryolarını seçemiyor? Merak ettiğim nokta bu. 

Hayatın Anahtarı


Diğer Adı : Key Of Life
Tür : Aksiyon, Komedi 
Yönetmen : Lee Gye Byeok 
Senaryo : Kenji Uchida, Jang Yoon Mi 
Yapımcı : Jung Hee Soon 
Müzik : Bang Jun Seok 
Yapım Şirketi : Yong Film
 Süre : 112 Dakika
Gösterim Tarihi : 13 Ekim 2016 
 Ülke : Güney Kore 
Dili : Korece
Oyuncular;
Yoo Hae Jin
Lee Joon
Jo Yoon Hee
Im Ji Yeon
Jeon Hye Bin
Le Dong Hwi
Jo Han Chul
Konusu : Jae Sung yaşamından bıkmıştır ve intihar etmeye karar vermiştir. Jae Song'un intihar edeceği sırada kapıyı çalan ev sahibi sayesinde Jae Sung'un intihar girişimi yarıda kesilir. Ev sahibi Jae Sung'un ev kirasını ödemesini söylemeye gelmiştir. O arada Jae Sung'un evi pis kullanmasından şikayetlenir ve giderken Jae Sung'a "Bu ne pislik? Ne zamandır yıkanmıyorsun?" der. Jae Sung intihar etmeden önce hamama gidip iyice yıkanmaya karar verir. Gittiği hamamda iyi görünümlü zengin bir adam sabuna basıp düşer ve bayılır. Jae Sung bir kez olsun iyi yaşamak ister. Bu iyi görünümlü adamın dola anahtarı ile kendininkini değiştirir. Jae Sung zengin ve lüks bir hayat yaşama isteği ile bunu yapsa da, yerini aldığı adamın aslında bir kiralık katil olduğunu fark edecektir. 



Jo Yoon Hee'yi görünce Min Hyo Rin sandım. Hyo Rin ile çok benziyorlar ya da ben benzetiyorum.
Bir kiralık katil ile fakir, intihar eşiğine gelmiş bir gencin hayatlarını değiştirmesi güzel bir konu seçimiydi. Oyuncular, karakterlerine yakışmış. Rollerinin üzerinden iyi kalkmışlar. Yoo Hae Jin'i yakışıklı bulmadım. (Bunu dememin sebebi filmde adamı görenler 'oyy çok yakışıklısın' tarzı şeyler dedikleri için.) Fakat sempatik bir çekiciliği var ve oyunculuğunun hakkını vermek lazım. Gerçekten iyi bir oyuncuymuş. Komik sahneler çoktu. Kiralık katilin sabuna basıp düşmesi ve hafızasını kaybetmesi, komik bir sahne idi. Yukarıdaki gifteki sahne çok komikti, 32 yaşında olduğunu söylemesi. 
ATT olan kızın annesi ilk başta adamı restoranında çalıştırmak istemedi ve iyi iş çıkarınca nasıl da değişti.
Kadın ile Hae Jin'in öpüşme sahneleri çok komik ve tuhaftı. 
Lee Dong Hwi'yi görünce şaşırdım. Komik ve acınası bir karakteri vardı. Bu arada Dong Hwi gözlükleri varken daha iyi görünüyor.


SPOILER
Sonunu biraz saçma buldum. Kiralık katil, kız ve Jae Sung adamlara kendilerini ölü olarak göstermeye çalışıyorlar. Fakat şöyle bir saçmalık var; kendilerini ölü olarak gösterip nasıl oyuncu olarak hayatlarına devam ediyorlar. Adamlar televizyonda sizin yaşadığınızı gördüklerinde "Bunlar bizi kandırmışlar" demeyecekler mi? Jae Sung ve Kiralık Katil'in oyununu anlamayacaklar mı? Bir de çok ünlü olmuşlar. Başka bir şey olsalardı. Sessiz sedasız ortadan kaybolsalardı. Kendi çaplarında hayatlarına devam etselerdi, daha anlamlı olurdu.
Genel olarak beğendim, fakat tek beğenmediğim nokta sonuydu.

2 yorum: