10 Temmuz 2016 Pazar

Gezi // Ankara Kalesi Tanıtımı ve Ankara Kalesi'nden Aldıklarım


Bugün Ankara Kalesi'ni gezdim, ailemle birlikte. Öncelikle Ankara Kalesi'nin kısa bir tanıtımını yapacağım. 


Ankara Kalesi, Ankara'nın Altındağ ilçesinde bulunan tarihi bir kaledir. Ne zaman yapıldığı kesin olarak bilinmemekle birlikte MÖ 2. yüzyıl başında Galatların Ankara'ya yerleşmeleri sırasında kalenin var olduğu bilinmektedir. Romalılar, Bizanslılar, Selçuklular ve Osmanlılar dönemlerinde birçok kez onarımdan geçmiştir. Ankara Kalesi dışarıdan görümüne göre daha büyüktür.







Oradan aldığım birkaç şeyi paylaşmak istiyorum. Gerçekten enerji veren taşlar, değişik dolap süsleri, tesbihler, takılar çok hoş şeyler vardı. Benim en çok hoşuma giden şeyler taşlardı. Bu yüzden Himalaya Tuz Taşı'nı aldım. 

Himalaya Tuz Taşı 

Bu taş astıma, bronşite iyi geliyormuş. Lambasını yaktığınızda ışık tuzu eritiyor ve böylelikle eriyen tuz buharlaşıyor ve havaya karışıyor. Bu da sizin gece daha rahat nefes almanızı sağlıyor.


Daha sonra bir bilezik almalıyım diye düşündüm. Taktığımda buraya gitmiştim diye hatırlamak için. Rengi benim en sevdiğim renk; mavi. Aslında beyaz taşlı, kenarında küçük bir yusufçuk şekli olan bir bileziği beğenmiştim. Fakat babam bu bileziği almamı istedi. Bu bileziğin daha hoş göründüğünü söyledi.

Ve bir tesbih. Tesbihi çok hoş buldum. Yine mavi renkte alacaktım. Fakat babam 'sen ne yapacaksın tesbihle?' deyince almadım. Onun yerine babama siyah, üzerinde kırmızılar olan bir tesbih aldık. Tesbih simli gibi. Parıltılı.

Ve dolap süsleri. Asıl hatıranın bunlar olduğunu düşünüyorum. Çünkü üzerinde Ankara Kalesi'nin resmini çizmişler ve ay yıldızlı birisi. Gerçekten çok hoş görünüyor. Taştan yapılmış. 



Ve bir yüzük. Yüzük bakır mı desem ne desem o tarz bir şeyden yapılmış. Ve üzerinde ay yıldız var. Arapça 'Canım' yazıyor. Çok hoşuma gitti. Fark ettiyseniz elime büyük gelmiş. Çünkü anneme aldım, kendime değil. :D


Gerçekten güzel bir geziydi. Çok değişik şeyler vardı. Benim en çok hoşuma giden şey taşlardı. Türlü türlü taş vardı. Taştan yapılmış kolye vardı o kadar hoştu ki, babamdan istedim almadı. Sizinde gezmenizi tavsiye edebileceğim bir tarihi mekan.

2 yorum:

  1. Himalaya tuz taşı bende de var.İlk zamanlar çok etkin kullanıyordum ama şu an pek kullanmıyorum.Fazla bir etsini de anlayamadım.Teşekkürler bilgiler ve görseller için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sürekli kullanıyordum fakat son zamanlarda kullanmaya ara verdim. Uyurken nefes almanızı kolaylaştırıyor. Ben teşekkür ederim. :))

      Sil