16 Temmuz 2016 Cumartesi

Gezi // Kaman Kalehöyük Arkeoloji Müzesi ve Japon Bahçesi

Bu hafta içerisinde Kırşehir'e gittim. Kırşehir/ Kaman'ın köylerini gezdim. Eh, Kaman'ı da gezmeden olmaz değil mi? Kaman'daki tarihi yerleri gezdim. Pek fazla yer yok. Ozan Dadaoğlu'nun mezarının olduğu ve büyük bir bahçesi olan bir yer var. Bir de Müze. Kalehöyük Arkeoloji Müzesi. Eski çağlardan kalan tarihi eserlerin buluntularını sergileyen bir müze. Ayrıca Japonların yaptığı bir bahçe bulunuyor. Ben gerçekten güzel buldum.

Kaman Kalehöyük Arkeoloji Müzesi

Höyükteki kazılar 1986 yılından bu yana Sachihiro Omura başkanlığında, Japonya Ortadoğu Kültür Merkezi ve Japon Anadolu Arkeoloji Enstitüsü adına yapılmaktadır.

Japon Hükümeti'nin "Kültürel Mirası Koruma Projesi" çerçevesinde hibe olarak yaptığı Kaman Kalehöyük Arkeoloji Müzesi, 830 metrekare açık, 470 metrekare kapalı alan olmak üzere toplam 1.500 metrekarelik alanı kapsamaktadır. Müzede sergi salonları, sinevizyon köşesi, kütüphane, inceleme, araştırma, fotoğraflama ve restorasyon çalışmalarına olanak sağlayan labarotuar, kafe, depolar ve teknik bölümler bulunmaktadır. Çevre düzenlemesi, kazısı yapılmakta olan bir höyük tarzında düzenlenmiştir. Böylelikle ziyaretçilerin hem kazılarda ele geçen buluntuları, hem de kazı yöntem ve çalışmalarını görmeleri sağlanmıştır. Ayrıca bir de, Japonya dışındaki en büyük botanik bahçesi, bir "Japon bahçesi" stilinde yapılmıştır. Müze, 2011 yılında "En iyi yeşil müze" ödülü almış olup, 2012 yılında da Avrupa'da Yılın Müzesi'ne aday gösterilmiştir.
Kaynak : Vikipedi

Kaman Kalehöyük Arkeoloji Müzesi Türk ve Japon halkının dostluk ve teknik işbirliğinin sembolü olarak Japon Hikimeti'nin sağladığı kültür hibesiyle inşaa edilmiştir.
2009



Tarihi Buluntular {Fotoğraf Çekimleri bana aittir.}










Japon Bahçesi'nden Kareler



Suyun içinde rengarek balıklar vardı. Büyük küçük her boyutta, her türde balık vardı. Su yılanı bile vardı.























Daha sonra bir video hazırlayacağım ve sonradan ekleyeceğim. Balıkların yüzerken ki videosu.

Gerçekten benim için güzel bir geziydi. Eğer yolunuz Kırşehir'e düşerse gitmenizi tavsiye ederim. Bahçeye giriş serbest. Müzeye ise 18 yaşından büyükler 5 TL verip girebiliyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder