8 Nisan 2016 Cuma

Herkesleşme



Herkes.
Benim en nefret ettiğim söz.
Annem bazen 'Şu şöyle yapıyor sen niye yapmayasın?' 'Herkes giyiyor kızım, ne var bunda?' gibi cümleler kuruyor. Ve ben deli oluyorum.
Herkes... bu herkes denilen şey de ne? Bu herkes kim?
Ben herkes gibi olmak istemiyorum. Herkesin yaptığını yapmak istemiyorum, herkesin giydiğini giymek istemiyorum. Ben özgün olmak istiyorum. Ben ben olmak istiyorum. Ben herkes olmak istemiyorum.
Başkasının gölgesi olma, kendin ol.
Bu herkes denen şey de ne?
Herkes denen şey özgünlüğü, farklılığı yok eden şey.
Farklı olanı mı istersin yoksa tıpkısının aynısı olan sıradan şeyi mi? Sizi bilmem ama ben farklı olanı isterim ve farklı olmayı.

2 yorum:

  1. Herkes mantığı bence "elalem ne der!" anlayışından geliyor. Sürekli başkaları için yaşamak bu olsa gerek. Neden evlerde misafir odası vardı. Sürekli temiz tutulurdu. Çünkü misafirler eve gelenler orada ağırlanırdı öyle bişey olmasasydı elalem ne derdi. Kültürümüzde, gelenek ve göreneklerimizde bizi sürekli şekillendirmeye çalışan bir durum vardır. İşte bu yüzden yeni nesiller bu kalıptan kurtulmak istiyor. Bence olması gerekende bu elalemden banane!!!

    YanıtlaSil