6 Mart 2016 Pazar

Yemek // Kendi Tarzımca Ramenin Yapılışı

Bugün size ramenin yapılışını yani noddle ın yapılışını anlatmak istiyorum.
 Bizim buralarda ramen a101 de satılıyor. Oradan aldığım birkaç paket hazır rameni yapacağım.


Malzemeleri :
Paket Ramen
Salam
Yumurta
Salça
Tuz
Kırmızı Pul Biber

Yapılışı : 
Öncelikle tencerenin yarısını dolduracak şekilde su koyuyoruz.
Ocağın altını açıyoruz ve suyun kaynamasını bekliyoruz.
Suyu ilk kaynatmaya başladığımızda içine birkaç yumurta koyuyoruz. Kaynamış yumurta ramenin yanında çok güzel oluyor.
Suyumuz fokurdayana kadar kaynadığında hazır ramenimizin paketini açıyoruz ve kaynayan suyun içine atıyoruz.
Daha sonra paketten çıkan baharatları da tencerenin içine boşaltıyoruz.
Ben kişisel olarak paketin içinden çıkan yağlı karışımı ramene eklemiyorum.
Sonra biraz kırmızı pul biber ekliyoruz.

Salamı küçük küçük kesip ramenin içine ekliyoruz. İsterseniz yeşil soğanı küçük küçük kesip ekleyebilirsiniz.
Yağını, tuzunu eklemeyi unutmuyoruz. Ben ayrıyeten salça da ekliyorum, daha güzel oluyor.
Daha sonra yaklaşık 3 dakika daha kaynattıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz. Yumurtanın kabuğunu soyuyoruz. Ramenin suyunun yarısını lavabonun içine boşaltıyoruz. Rameni kalan suyu ile kaseye deviriyoruz.
İşte yemeğimiz hazır. Afiyet olsun.

Fotoğraf çekimleri bana aittir. İzinsiz kullanmayınız.





4 yorum: