9 Mayıs 2015 Cumartesi

Mavi Kelebeğin Hikayesi



 Mavi kelebekler Avrupa'nın orta yerinde, Boşnak Halkına yaşatılan zulüm ve katliamın simgesidir.
Sırpların çocuk, yaşlı, kadın demeden sırf Müslüman oldukları için bir toprak uğruna dostça yaşayan halkı bozarak insanları katletmesi. Sırplar, Boşnak Halkına toplu katliamlar yapmıştır. 1992-1995 yılları arasında olmuştur. Bosna'da öldürülen insanların toplu mezarlarının yeri bilinmiyordu.

Ölen kişiler ve yapılan katliamların yeri bulunmaması için çok derine gömmüşler. Mezarın olduğu yerde yetişen bir ölüm bitkisi varmış. Mavi kelebekler, bu bitkiyi yermiş. Belli bölgelerde mavi kelebeklerin çokluğu yüzünden bazı araştırmacılar, bu kelebeklerin nedenini araştırmışlar. Mavi kelebekler sayesinde bu toplu mezarların yeri bulunmuş. Hala mezarların bir çoğunun yeri bilinmiyor.
 Genç kızlara yapılan tecavüzlerden tut, yapmadıkları şerefsizlik yok adamların. Gerçekten zalimler.
 Allah mekanlarını cennet eylesin. Amin.



8 yorum:

  1. Mavi kelebek, Boşnak, Sırp... Bunun gibi kelimeleri duyunca dilim tutuluyor. Gerçekten bir şey diyemiyorum. Ama Allah her şeyi görüyor, duyuyor ve biliyor....
    Allah mekanlarını cennet eylesin!

    YanıtlaSil
  2. Allah mekanlarını cennet öylesin . Böyle kötü insanlara söylecek söz bulamıyorum . İçim acıyor ...

    Büyük Blog Takip Etkinliğinden geliyorum bana da beklerim .
    Bloglarım :
    http://www.kuslarinizinde.com/
    http://zehracaseyler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, büyük blog takip etkinliğinden geliyorum. Blogunuzu takibe aldım.
    Banada beklerim
    https://incidennotlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. bilmiyodum ya ne hikaye amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, keşke zulümler yaşanmasaydı da böyle bir hikayede olmasaydı...

      Sil