9 Ağustos 2021 Pazartesi

Nisan/Mayıs/Haziran aylarında ne izledim/okudum?

Haziran'ın başı finallerim olduğu için ders çalış, sınavlara gir, ödev yap derken uzun bir süre bloguma hiç bakma fırsatım olmadı. Eskisi gibi yazma isteğimde yok. En azından aylık rapor paylaşayım diyorum. 

İzlediğim diziler arasında final yapanlar ve sezon finali yapanlar oldu. 
Alev Alev dizisi final yapan diziler arasında. Hoşuma gitmeyen yerleri olsa da Demet Evgar ve Berkay Ateş'in oyunculuğunu ve ikilinin uyumunu çok beğeniyordum.

Kardeşlerim dizisi yine ağlatarak sezonu kapattı. Aslında çerezlik bir dizi. Ama dizideki gençleri izlemekten keyif alıyorum. Şengül karakterini canlandıran oyuncuya da bayılıyorum. Gençler arasında çok uyumsuz olan çiftler ve oyunculuğu iyi olmayan oyuncular, bunun yanında harcanan çift ve oyuncular var. Her bölüm birinin hastanelik olması dışında kendini izlettiren bir dizi.

Masumlar Apartmanı, umarım yeni sezonda aşkın iyileştireceği düşüncesi yerine tedavi olmanın, doktorun iyileştireceği düşüncesini bize gösterirler. 

Camdaki Kız'ı birkaç bölüm baktım ama o kadar yorulmuşum ki böyle diziler izlemekten. Bir Masumlar Apartmanı'nı izlesem yeter diyorum kendime. Ben artık gülmek istiyorum. Yeterince yorgun olan bu hayatımızda azıcık tebessüm istiyorum. Yaz dizilerinin klişesi başlamış olsa da en azından komedi barındırıyor içinde. Kafamı yormadan, tebessüm ettirecek çerezlik diziler. 

Cam Tavanlar'ı konusu nedeniyle heyecanla bekliyordum ama başrollerin uyumundan pek etkilenemedim.

İzlediğim diziler arasında final yapan Benim Adım Melek dizisi. Fazla uzatmışlardı, iyice saçmalamadan bitirmeleri iyi oldu. 

Baht Oyunu, klişe bir yaz dizisi olsa da eğlenceli. Başrol oyuncular çok sempatik. Gittiği yere kadar izlerim diye düşünüyorum.

Aşk Mantık İntikam, konusu mükemmel olmasa da eğlenceli. Aynı zamanda duygusal. Burcu Özberk aşırı güzel ve sempatik bir oyuncu. Güneşin Kızları'nda izlerken kendini çok kasıyordu. Oyunculuğunu geliştirmiş ve saçım bozulmasın diye kafamızı hareket ettirmeyiz ya Burcu Özberk'te de öyle bir durum vardı, bundan kurtulmuş ve gerginliğini üzerinden atmış resmen.

Listemde izlediğim Kore dizileri arasından en güzeli Vincenzo idi. Song Joong Ki'yi ilk Sungkyunkwan Scandal'da yan rolde izlemiştim. Nice Guy'da başrol olunca daha çok sevmiştim. Oyunculuğunu ve imajını her seferinde katlayarak ilerliyor. Burada da çok havalıydı. Vincenzo karakterini çok iyi taşımış. Bizi mafyaya aşık eden adam.

Run On, dizisi klişeleri yıkmış. Başrol erkek ve kadın her şeyi açık açık konuşarak hallediyor. Siwan'ın karakteri gerçekte var olması neredeyse mümkün olmayan hayali bir karakter bence. Aşırı anlayışlı ve düşünceli bir erkek. Bence diziyi izlerseniz karakteri daha iyi anlarsınız. İkinci çiftte aşırı sempatikti. Güçlü kadın, duygusal adam. 

ATEEN'i izlemeyi çok istiyordum, Mini dizi olduğu için kısa sürede 2 sezonu da bitirdim. Karakterlerin aşk ilişkisi beklemediğim şekilde ilerledi. Keyifli, çerez bir diziydi.

Tale Of Nokdu ve Şeytan Avcısı dizilerini oyuncular  ve gördüğüm tanıtımlar nedeniyle izlemeyi çok istiyordum. Aşırı mükemmel diyemeyeceğim diziler olsa da kötü değillerdi. Tale Of Nokdu'yu başrol oyuncularının kamera arkasındaki arkadaşlıklarını samimi bulup merak etmiştim. Bence bölüm sayısı daha az olsa tadında bitmiş olurdu dizi. Şeytan Avcısı'nı 4 başrolümüzün kamera arkasında birbirleriyle şakalaşması çok hoşuma gitmişti. Dizide bazı şeyler çokta güzel olmasa da izlemeye değer bir diziydi.

Move to Heaven, iyiki izlemişim dediğim Lee Je Hoon dizisi. Bir dizide Lee Je Hoon varsa hemen izlerim. Gerçekten yine farkını ortaya koymuş, romantizm olmayan duygusal bir dizi. Problemi insanların hayatına dokunan duygusal bir dizi olması. Eğlenmek istiyorsanız izlemeyin derim. Her bölüm başka birinin hayatına dokunan bir dizi.

Sanatın İcadı ve Modernizm kitaplarını da aldığım seçmeli bir ders için alıp okumuştum. Benim için faydalı ama sanata dair çok az bilgim olduğu için okuması güç ve yavaş oldu. 

Nisan

İzlediğim Diziler

Alev Alev

Kardeşlerim

Benim Adım Melek

Masumlar Apartmanı

Camdaki Kız

Run On / Kore

Daybreak

İzlediğim Filmler

Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü?

Aşk ve Canavarlar

Son Hava Bükücü

Okuduklarım

Sanatın İcadı - Larry Shiner

Modernizm : Sapkınlığın Cazibesi - Peter Gay

Mayıs

İzlediğim Diziler

ATEEN 1 

ATEEN 2

Tale of Nokdu 

Şeytan Avcısı

Vincenzo

Move to Heaven

Kardeşlerim

Masumlar Apartmanı

İzlediğim Filmler

Geleceğe Dönüş 1 2

Görünmeyen Misafir

Haziran

 İzlediğim Diziler

Yılan hikayesi 35. Bölüme kadar

Kardeşlerim

Masumlar Apartmanı

Baht Oyunu 

Aşk Mantık İntikam

Deadly Class

Cam Tavanlar

Okuduklarım

Piyon - Aimee Carter / yarım bıraktım

2 yorum: