14 Nisan 2021 Çarşamba

Mart ayında ne izledim/okudum? 2021

Online derslerinde başlamasıyla yoğun bir vakit geçirmeye başlamıştım. Ama evde olunca internet sıkıntıları açısından, evde ders çalışacak uygun ve sessiz bir ortam olmamasından kaynaklı derslere katılımda güçlük çekiyorum. Üstüne zorunlu derslerin saat çakışması ve ısrarımıza rağmen hocanın dersi kayda almaması işleri daha da güçleştiriyor. Gerçekten sevdiğim düşünceli hocalarım var olduğu kadar bazı hocalarımın da bilgisini saklama, kimsenin dersinden geçmesini istememe gibi olumsuz huyları var. Online eğitimin artı yönünü sayarsam; sabahtan akşama hafta içi tüm gün derslerim oluyordu. Okuldaki konferanslara, sempozyumlara katılma fırsatı bulamıyordum. Fakat şimdi gitme-gelme olayı ortadan kalktığı için daha fazla vakit kalıyor bize. 

Masumlar Apartmanı; son bölüm heyecanı çok yükseltti. Safiye ve İnci bir yerde birbirlerini anlayıp destek oldular. Gülben yine hayal kurup Esat'ın hareketlerinden anlam çıkarmaya başladı ve sonunda da hüsrana uğradı. Herkes Esra'ya olumsuz bakıyor ama Esra'nın haklı olduğu çok yön var. Gülben ona kötü davranmış olsa da sonradan onu anlayıp iyi davranan bir insan ama acıtasyon yaratmıyor maalesef ya da sempatik değil o yüzden izleyici sevmiyor. Son birkaç bölüm İnci'nin çok üzerine gidildi, sınırlar zorlandı.

Benim adım Melek dizisi; diziyi uzatmak için iyice saçmaladılar ama aile ortamı ve oyuncuları sevdiğim için izliyorum.

Alev Alev dizisinde; Cemre ve Ozan'a bayılıyorum. İskender ve Çiçek karakterlerini oynayan oyuncular birbirleriyle uyumlu ve izleyici seviyor diye, İskender'in onca yaptığı pisliği hiç yapmamış gibi Ali'yi kötü gösterdiler. Çiçek için adam bıçaklayan hapse giren adamı düşüncesize çevirdiler. Bence Berker Güven(İskender) ve Hazar Ergüçlü(Çiçek) başka bir dizide daha iyi karakterlerde olabilirdi ama bu dizinin kurgusunu değiştirip güçlü kadını yok edip onca kötülüğü yapan adamı bir melekmiş gibi göstermek çok yanlış oldu. Dizideki tek sevdiğim çift Cemre ve Ozan. Cemre ve Ozan'ın aşkı tam olması gerektiği gibi mükemmel ilerliyor.

Kardeşlerim dizisini izlemeyi düşünmüyordum ama 5.bölüm fragmanını görüp izlemeye karar verdim. Asiye ve Doruk çiftinin uyumu harika. Kardeşlerin oyunculukları da çok iyi. Kadir karakteri, Ömer karakteri olsun, duyguyu çok iyi vererek oynuyorlar. Bu dizide de senarist Kadir ve Ömer kardeş aynı kıza aşık olursa kardeş kavgası yaratmayın der seyirci diye Ömer'i evlatlık yaptı. Kan bağı olmasa da ikisi kardeş. Ömer, Kadir'e düşman kesilecek bu öngörülüyor. Melis Kadir'e aşık, Ömer ise Melis'e aşık. Melis'e karşı ikisine de yüz veriyor bir karar ver düşman etme kardeşleri diye olumsuz yorumlar gördüm. Fakat Melis Ömer'e iyi davrandı diye Ömer'in kendisini sevdiğini düşünmesi Melis'in hatası ya da yüz verdiği anlamına gelmez. Kız baştan beri Ömer'i seviyor musun sorularına hayır cevabını veriyor. Kadir'e olan sevgisini de belli ediyor. Seyirci ise; ben anlamadım bu kız hangisini seviyor, ikisini de oynatıyor diyor. Size her iyi davrananı kendinize aşık sanmayın diyor ve susuyorum. Ha şu da bir gerçek Ömer'le de Melis'in kimyaları uyumlu. Senarist hiç iki kardeş bir kıza aşık konusuna girmeseydi keşke. (Bu yorumu 5. bölüm yayınlandığı zamanlarda yapmıştım. Şu an dizi de kardeşlerin aynı kıza aşık olma durumu ortadan kalktı ama Ömer'e eş olarak yeni getirdikleri karakteri hiç sevemedim, aralarında uyumda yok. Asiye ve Doruk, Oğulcan ve Harika çiftini seviyorum. Berk ile de Aybike'nin toksik bir ilişkisi olur, Aybike Berk'i süründürür diyordum. Fakat son fragmanda gördüğüm kadarıyla babası Berk yüzünden felç kalacak. Bu nedenle bu ikilinin arasında bir şey olursa pek destekleyeceğimi sanmıyorum.)

Örümcek Adam: Eve Dönüş'ü ilk başlarda izlerken hem önyargılıydım hem de filmi sevememiştim. Ama sonlara doğru ısınmaya başladım. Güzeldi. Tom Holland'ın sesini tuhaf bulmuştum, incecikti. ama sonra ses tonu tatlı gelmeye başladı. 

Buyur Burdan Bak'ı yayınlandığı sıralar ablamgil izliyordu ben pek anlamıyordum. Sonra bir kesitine denk geldim, bayıldım. Bölümler az olduğu için izleyecek bir şey kalmaz diye azar azar izliyordum. Kıymetinin neden bilinmediğini anlayamadığım bir tiyatroydu. Ekibin uyumu, yetenekleri çok iyiydi. Nasıl harcadılar hala aklım almıyor. Komik olan bir tek Giray sektörde tutundu. (Şu an Güldür Güldür'de) diğer oyuncular ya kaybolup gitmiş ya da sektöre tutunmaya çabalıyorlar. Gerçekten üzücü.

 İzlediğim Diziler

Masumlar Apartmanı

Benim Adım Melek

Alev Alev

Kardeşlerim

İzlediğim Filmler

Örümcek Adam: Eve Dönüş

İzlediğim Programlar

Çok Güzel Hareketler 2

Buyur Bi' De Buradan Bak

Okuduklarım

Denemeler

5 yorum:

  1. Ya cidden katılıyorum bende kusucam artık öyle bunaldım. Aynı şekilde evin içindeyiz aylardır yani bu konuyla ilgili yorum yapabileceğim çok şey var ama girmek istemiyorum bu konuya Allah sonumuzu hayretsin.
    Sen bensin bende yemek yerken izliyorum genelde. Evet klişe ama izlettiriyor gereksiz acitasyon olmasa dizide fena değil. Doruk Asiye'ye katılıyorum aslında yakışmıyorlar ama yakışıyorlar da . Çoğu kişi zaten Asiye ve Doruk için izliyor zaten sahneleri çok tatlı.
    Türk dizilerinde kasvet olmayan dizi bulmak mümkün değil cidden. Mutlu, eğlenceli, güldüren şeyler lazım artık bize ama böyle dizilerin değeri de bilinmiyor bir süre sonra final yapıyor..

    YanıtlaSil
  2. Yorum yazdım mı hatırlamıyorum :(

    ya evden derslere girmek daha zor cidden.. kolaylıklar diliyorum sana da kendime de bebeğim ♥

    YanıtlaSil