8 Şubat 2021 Pazartesi

bugün günlerden saçmalık

 Bugün öyle bir günkü, 

kurduğum arkadaşlıkların sahte olduğunu keşfettim. Kendimi sorgulamama sebep olan çevreme kızgınlık ve güven sarsılması yaşatan, tekrar kendime dönüp kendimden nefret etmemi sağlayan bir duyguydu. 

Kötü bir şey olduğunda her zaman dönüp kendimi sorgular ne hata yaptım derim, fakat karşımdaki insanlar aynı hassasiyeti göstermiyorlar. Haklı olduğum durumlarda aptal gibi kalıp kendimi savunamadığıma ya da kaybederim, kırarım korkusuyla sessiz kalışıma kızmışımdır her zaman. Ama artık kendimi savunduğumda yine suçlu olan kişi oluyorum. Karşımdaki asla dinlemiyor, sadece kafasındakine odaklanıyor. Yine içime dönüyor, kimseye güvenmek, kimseyle konuşmak dahi istemiyorum. 

Tam anlamıyla yoruldum. Yanlış anlaşılmaktan, kendimi yanlış anlatırım, kırarım diye özenle kelimelerimi seçmekten, aynı hassasiyeti karşıdaki kişiden bekleyip alamamaktan yoruldum.

Ezilen olmaktan, aptal yerine koyulmaktan, kendimi sorgulamam, kendimden nefret etmeme sebep olanlardan usandım. Hiçbir şeyi, hiçbir haltı beceremiyorum düşüncesinden. Yarardan çok zararım diye aklıma gelen düşünceleri yok etmeye çalışmaktan usandım. 

Nefes almanın bile zorlaştığı, yemek yemek istemediğim sadece uyumak istediğim ama düşüncelerimin kafamı patlattığı zamanlarımın olmasından bıktım. İnsanlarla konuşmaktan korkuşuma, kalabalıktan tiksinişime ama aynı zamanda kendime yetemeyip yanımda gözlerim kapalı güvenebileceğim insanların olmasını istemekten yoruldum.

Geleceğimin nereye gittiğinden bihaber, belirsizliklerin içinde süzüldüğüm bu iğrenç insanlarla dolu yaşamdan yoruldum. Sadece ailem, onlar için nefes alıyorum. Ama onlara da mahcubum. Çevremdeki insanları bu kadar kafaya takıp kendimden çok başkalarına önem verdiğim için, yeterli bir insan olamadığım için...

Herkesin kurduğu insan ilişkileri arkadaşlıklar böyle mi? Yoksa sadece bana mı özel? Ya çıkar için yanıma gelenler ya da önem veriyormuş gibi davranıp arkamdan kuyumu kazanlar. Dudaklarından dökülen o sözlerle kalplerindeki hislerin bir olmayışını göre göre susmaktan, içime doğan bana yalan söylüyor, beni sırtımdan bıçaklayacak hissinden ve o hislerin iş işten geçtikten sonra gerçek oluşundan bıktım.

Başkalarına verdiğim sözlere sadık kalabilmek için uğraştığım çabayı kendime verdiğim sözleri tutmak için yapsaydım şu an belki her şey daha farklı olurdu. Kendimi değiştirmek ve geliştirmek istiyorum. Ya başlangıcı nasıl yapacağımı bilmiyorum ya da değişmeye korkuyorum. Yine beceremedim, her zaman olduğu gibi. Takatim kalmadı. İnsanlardan umudumu kestim. Tek odaklandığım okulumu bitirmek ve en azından ailemi mutlu etmek. 

Geriye attığım yüzleşmeye korktuğum korkularımı kimsenin bilmesine izin vermeden onlarla yaşamaya karar verdim. Çok geç gibi geldi artık, mızmızlanmak yok artık. Başarısız olmaktan korkmak yok artık, başarısız olsan da sen yine sensin, kabulüz sana denmesini beklemek yerine kendin kabul et yeter

Geçmişteki hatalarıma takılı kalmaktan yoruldum. Gün gidiyor. Zaman yetersiz. Bense hiç bitmeyecekmiş gibi davranıyorum. Yorgunum artık geçmişi ya da hataları, başka insanları düşünecek halim kalmadı. Daha çok çalışıp geleceği güzelleştirmeliyim. Artık anı yaşamalı ve sadece mutluluğu aramalıyım. Kendime ve doğru olduğunu inandığım şeylere güvenmeliyim. Her şeyin farkında olup becerememek yine farklı günler aynı şeyler şeklinde geçen zaman... Buna bir dur demeli. Artık bu kalbin yerine kırılmayan ve soğuk bir taş istiyorum. Bazen bu taşı buluyorum ama hemen kaybediyorum. Gerçekten her şeyin fazlası zarar. 

İnsanların seni anlamadığından yakınmak ama aynı zamanda anlatmayı beceremediğinden yakınmak. Ben mi sorunum, başkaları mı? Belki de her ikisi. Mükemmel olsun istiyorsun ama mükemmeli bulamıyorsun. Kötü yapmamak için hiç yapmamayı tercih ediyorsun. Bitirememekten korktuğun için hiç başlamıyorsun. Ya hep ya hiç diyorsun. Beceremediğini bildiğin için hiçi seçiyorsun.

Saçma düşünürüm, saçma konuşurum. Fazla konuşurum. Bunu bildiğim için susarım. Ortasını bulamıyorum. Sanırım doğru yer neresi? Doğru zaman ne zaman? Doğru söz ne? bilmiyorum, anlamıyorum, fark edemiyorum. Bu yüzden hep kaybedenim. Kendimi de kaybettim. Geri çok aradım ama kırık dökük bazı parçaları bulabildim sadece. Birleştirmeye çalıştım ama eskisine benzemedi. Eskisi nasıl bir şeydi onu da hatırlamıyorum artık. Öyle bir hatırlamamak ki eskiden var mıydı acaba dedirtti. Belki de ufak tefek o parçalardaki ben uydurduğum bendir. O derece bilmiyorum artık. 

Aklıma geldi de, ortaokuldayken günlüğümü bulup okumuşlardı. O günden beri hep biri okur diye şifreli yazardım hislerimi güvenemez onları da yakardım. 

 Gökyüzüne bakmak iyi hissettiren tek şey, günbatımını izlemek. Bulutların arasında yok olan o turuncumsu renk huzurun rengi. Nefes aldığımı hissettiğim, kafamın boşaldığı tek an. O ana ulaşmak için hiç vakit olmuyor tabi orası ayrı. Tabi birde göl (deniz hiç görmedim) olacak. İkisinin birleştiği an. Birde soğuk rüzgar. Rüzgarın yüzüne çarpışı bedeninin titremesi ve soğuktan hissizleşmesi bile insana iyi gelir mi? gelir. Bu tükenmişlik yazısının içine iyi gelen şeylerde katılsın.

İşte öyle saçmaladım, yine. Tam ne yazdığımı hatırlamıyorum ama yazmak iyi hissettirdi.

16 yorum:

  1. Yazmak daima iyi hissettirir :) bu yaşıma geldim kulaklarımda bir söz, gelen her sene karşılaşacağınız insanlar sizi daha çok umutsuzluğa uğratacak... 15 senelik arkadaşlarımın davranış ve sözlerini duyup gördüğümde en çokta o davranışın ardındaki ben merkezciliyetçiliğı gördüğümde yahu sen gerçekten böyle bir insan miydin dediğim çok zaman oldu insanlardan uzaklaşmak zor ancak çektiğin setleri asabilen bir ya da iki insan varsa eger değer kahkalarimiza, sevgimize... Fazla kalabalık hep baş ağrısı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne doğru bir sözmüş. O bir, iki insanı da kaybedince boşluğa düştüm. Ama haklısın kalabalık baş ağrıtır, baş ağrıtmaktansa sessizliği dinlemek daha iyi. :) Teşekkürler :))

      Sil
  2. Merhabaa öncelikle :)
    Ben kendi kendime yazılar yazmayı çok severim. Ve bu yazını okuyunca sanki kendi yazılarımı okuyor gibi hissettim. Umarım her şey iyiye gider. Ben de senin yazdığın gibi hissettim hayatımda bir çok kez. Yalnız değilsin yani bu konuda :) Yakın arkadaş çevrem zaten sınırlıydı çoğu kişiye göre. Şuan ama bazı kişilerle eğer benim ruh halimi kötü etkiliyorsa arkadaşlık etmemenin de bir tercih olduğunu biraz zor bir yoldan öğrendim. Belki işe yarar :) Onun dışında zaten yakın arkadaş çevrem kısıtladığım için diğer kişileri çok umursamıyorum 🌝 Ama beni de geriyor çoğu zaman kalabalık ortamlar, insanlar... Hayat hikayeleri dinlemeyi seviyorum iyi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler umarım her şey yolunda gider. Benimde arkadaş çevrem sınırlı güvendiğim iki insan vardı sırayla kaybettim belki de o yüzden bu kötü hissi bu kadar yoğun hissettim. Umarım bende umursamamayı öğrenebilirim, biraz zor gibi olsa da. Teşekkürler :))

      Sil
  3. kendine yüklenme hepimize oluyor, geçer yaa, insanları fazla önemsemeden eveet doğa daha iyiiii :)

    YanıtlaSil
  4. oluyor böyle şeyler, insan kendini böyle buluyor belki. kabuğumdan çıkmak istemediğim günlerdeyim ben de, dışarısı, insanlar beni fazla yoruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bende öyleyim umarım bir an önce geçer bu his :)

      Sil
  5. Ailenizi değil kendinizi mutlu etmek için okulunuzu bitirmeye odaklanırsanız, yatınızı genel olarak kendiniz için yaşarsanız yani kendinize fayda sağlayacak bir yaşantınız olursa; o zaman etrafınızdakilere fayda sağlayabilirsiniz. Mutluluk bireyin kendi içinde başlar ve orada büyür ve oradan etrafına yayılır.

    YanıtlaSil
  6. Anladığım kadarıyla beklentilerini yüksek tutmuşsun:) Sadece kendine güven, işini sağlama al, böyle yaparsan daha az üzülürsün. Hayatı iyi tanıman gerek, bil ki her zaman toz pembe değil. Elbette pembe beyaz yerleri de var ama salt öyle değil. Canını sıkan şeyler olmuş olabilir, olacaktır da. Onları geride bırak, unut gitsin. Bundan sonra karşılaşacağın güzel şeylerin tadını çıkarmaya bak, karşına çıkan fırsatları değerlendir. Dediklerimi yaparsan başın ağrımaz, sevgiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, toz pembe değilmiş. Haklısın fırsatları değerlendirme vakti, teşekkürler :))

      Sil
  7. Daha yolun basındasın. Yirmi sene gece gündüz bir arada oldugum insanlar ne sahtekar cıktılar. Bosverip gülüp gececeksin. Sen dik dur yeter...Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi yaş, zaman olursa olsun bu duygu tadılıyor demek ki. Teşekkürler, sevgiler :)

      Sil