10 Nisan 2018 Salı

Dizi // Kore // Radio Romance

Uzun zamandır Kore dizisi paylaşmıyordum. Bu yüzden en son izlediğim Kore dizisini paylaşmaya karar verdim. Fakat belli bir süredir pek fazla Kore dizisi izlemiyorum. Sebebi, izlerken çok sıkılıyor olmam. Değişik, eşsiz bir konusu yoksa ya da ilgimi çeken bir bir konu/sahne ya da oyuncu yoksa pek Kore dizisi izlemeye meyilli değilim. Şöyle ki; klasik kurgusu olan filmleri izlemek sorun olmuyor, çünkü en fazla iki saatimi alıyor, fakat dizi öyle değil. Beni içine çeken eşsiz bir konusu ya da ilgimi çeken bir oyuncu yoksa bir diziye vakit ayırmak benim için çok yorucu oluyor. Ben çok çabuk sıkılan bir insanım, bu da daha çabuk pes etmeme neden oluyor. Radio Romance dizisini başrol oyuncuları olan Yoon Do Joon ve Kim Soo Hyun için bakmak istedim. Kurgu güzeldi, sahneler güzeldi, oyuncular iyiydi ama problem 16 bölüm olmasıydı, bu beni yoruyordu. Çünkü artık alışmışım, Kore dizileri hep şöyle oluyor; önce birbirlerine aşık olma aşaması, daha sonra kavuşmaları, sonra geçmişten gelen ya da ailenin engellemesi bu nedenle birbirlerini sevseler de ayrılmaları ve daha sonra tekrar kavuşmaları. Kavuştuklarında tekrar ayrılmalarını izleyemiyorum, oradan sonra ne olacağı belli değil mi zaten. Dediğim gibi sırf oyuncu için ya da sırf sahneleri güzel diye izleyebilirim ama bu etkiyi bende yaratmıyorsa izlemeye devam edemem. Önceden sonuna kadar dizileri bitirirdim, fakat son birkaç dizide böyle yaptım, yarım bıraktım. Genel olarak dizi güzel, ama bu aralar hem vaktim yok hemde izlemeye mecalim yok. Kendime bu eziyeti yapmak istemiyorum, beni deli gibi cezbeden bir dizi değilse 'bu aralar' izleyemem. Fakat arada Kore dizisi paylaşacağım. Eski izlediğim Kore dizilerini paylaşmaya devam edeceğim.



Yönetmen : Kim Shin-Il 
Senarist : Seon Yoo-Ri 
Kanal : KBS2 
Bölüm Sayısı : 16 
Yayın Tarihi : 29 Ocak 2018 -20 Mart 2018 
Ülke : Güney Kore
Dil : Korece 

Oyuncular ; 
Yoon Doo Joon (Highlight)
Kim So Hyun
Yoo Ra (Girl's Day)
Yoon Park
Ha Joon
Kwak Dong Yeon
Oh HyunKyung
Kim Byeong Se
Kim Ye Ryeong
Kim Hye Eun
U-Kwon (BLOCK B)
Nam Da Reum
Lee Re

Konusu : Song Geu Rim bir radyo programında yazardır. Annesi görme engelli olduğundan çocukluğundan beri annesiyle birlikte radyo dinleme alışkanlığı kazanmıştır. Bu durum radyo programı yazarı olmasında etken olmuştur ancak senaryo yazma konusunda pek de yetenekli değildir. Artık üzerinde uğraştığı radyo programı da iptal olmak üzeredir. Lee Gang yeni radyo programı başlatacaktır. Song Geu Rim'in programa ünlü oyuncu Ji Soo Ho'yu dahil etmeyi başarırsa Geu Rim'i radyo programının baş yazarı yapma sözünü verir. Geu Rim ünlü oyuncu Ji Soo Ho'nun radyo programına katılmasını başarmıştır. Bundan sonra bakalım ikilinin başlarına neler gelecek?

Yorumum ;
Yoon Do Joon, Ji Soo Ho karakterini çok güzel canlandırmış. O soğuk karakteri gerçekten iyi bir şekilde yansıtmış. Bir kez daha onun oyunculukta ne kadar yetenekli olduğunu anlamış oldum.
Kim Soo Hyun ise; Koreli aktrisler arasında en sevdiğim oyunculardan birisi. Oyunculuğunu yaşına göre çok iyi buluyorum. Diziye başlamadan önce Doo Joon'un yanına yakıştırmamıştım, çünkü fazla küçük duruyor diye düşünmüştüm. Fakat izledikçe karakterinin hakkından iyi geldiğini ve Doo Joon'un yanında sırıtmadığını düşündüm.
Ji Soo Ho'nun annesi olacak o kadın gerçekten ne kadar gaddar, duygusuz bir insan yahu. Delirtti kadın beni. Çocuğa her doğum gününde atkı hediye ediyor oluşu hele.
Kim Joon Woo, yani Soo Ho'nun menajer gibi menajeri çok hoş bir karakter fakat onun nasıl biri olduğunu tam kavrayamadım, Soo Ho'yu gerçekten düşünüyor mu, yoksa ondan nefret ediyor mu, bir türlü anlayamadım.
Ji Soo Ho'nun, Song Geu Rim'i kıskandığı ama hislerini belli edemediği sahneler çok eğlenceliydi.

İlk bölümler sıkılmıştım, sanırım bunun sebebi dizinin giriş kısmı olmasıydı, olayların gelişmesi filan gerekiyordu adapte olmam için. 4. bölümden 10. bölüm civarına kadar heyecanla, severek izledim. Bir çok sahneyi beğendim. Geçmişteki olayları beni şaşırttı ve hoşuma gitti. 10. bölümden sonrada zaten izlemeye devam etmedim. Araya zaman girdiği için olabilir ve beni çok etkileyen bir dizi olmadığı içinde devam etmemiş olabilirim. Ben etkilenmedim diye sizlerde etkilenmeyecek değilsiniz, sonuçta herkes aynı şeyleri sevecek ya da sevmeyecek diye bir şey yok. Kurguyu okuyun, birkaç sahnesinin kesitine bakın. İlginizi çekerse izlersiniz. 

Replikler ;

Ji Soo Ho, Geu Rim'i uyurken izler ve kız gözlerini açtığında "Merak ediyorum." ... "Seni."

"Ağlamıyor olman üzgün olmadığın anlamına gelmez. Gülümsüyor olman da mutlusun demek değildir."

4 yorum:

  1. Klasik olması sebebiyle başlamayı düşünmediğim bir dizi.Aynı fikirdeyim ve vakit kaybı olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ikili çok şekerdi, fakat dizinin gidişatı vs. yüzünden izlemekte zorlanıyordum. Bu yüzden evet, biraz vakit kaybı.

      Sil
  2. Ben bu ilk çıktığında dedim ki, ne alaka Dujun ve Soo Hyun.. yaş farkı fazla olan oyuncuları seyretmek bana pek cazip gelmiyor ya...

    Kore dizileri hakkındaki yorumlarına birebir katılıyorum.. Son 3 senedir K-drama bakmıyorum sanırım.. Dediğin gibi klişe hikayelerden uzak, ilgi çekici konular olursa değerlendirilebilir... Film gibi değil ki bak geç... Saatlerini harcaman gerekiyor ve sonunda bunun için mi harcadım zamanı mı, düüşüncesi insanı üzüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yaş farkından dolayı bende saçma buldum ama yine de iyi ikiliydiler.
      Aynen, kesinlikle öyle. Uzun zamandır Kore dizisi bakmıyorum. En son yazın mini dizi bakmıştım.

      Sil