26 Şubat 2018 Pazartesi

Yerli Dizi // Adı Zehra


Ve yine her zaman olduğu gibi dizileri merakla bekliyorum ve yayınlandığı gün izlemeyi unutuyorum. Gerçekten merakla bekliyor muyum ben dedirtiyorum kendime yani. Genel olarak her şeyi çok çabuk unutuyorum. Neyse, yine dizinin yayınlandığı kanalın internet sitesinden izledim. İnternetten izlemeyi daha çok seviyorum, televizyonda izlemeyi iyi ki de kaçırmışım demek ki. :P Sardıra sardıra izledim. Bu benim vazgeçilmez özelliğim, sardırmak. 


Yayın Kanalı : FOX TV

Oyuncular ; 
Zeynep Çamcı
Alican Yücesoy
Hatice Aslan
İnanç Konukçu
Seda Güven
Hakkı Ergök
Emre Kıvılcım
Ali Meriç
Güneş Hayat
Sohel Altan Gol
Ülkü Hilal Çiftçi

Konusu : Almanya'da örf ve adeti yanlış yorumlayıp kafayı bununla bozmuş bir Türk ailesinin kızı olan 20'li yaşlarındaki Zehra yaşadıklarına dayanamaz. Zehra'nın babası ve abisi onu hiç dışarıya çıkartmaz, söz hakkı vermez, hem psikolojik hem de bedenen eziyet eder. Babası Zehra'yı istemediği biriyle evlendirmeye kalkışınca Zehra sevdiği oğlan Kadir'in yanına kaçar. Babası Kadir ve Zehra'yı bulur. Zehra'nın namusunu kirlettiği gerekçesiyle onu otobanda ölüme terk ederler. Zehra otobanda korkunç bir anı daha yaşar ve hastanelik olur. Hastanedeki doktor Türkçe biliyordur ve bu tarz örf adete kafayı takan aileler yüzünden mahvolan genç kızlarla karşılaştığı için Zehra'nın da durumunu anlar ve ona yardım eder. Zehra'nın kaçış bileti hafızasını kaybetmiş gibi rol yapmaktır ve bu vasıtayla o İstanbul'da yaşayan zengin ailenin kayıp kızı olarak tekrar hayata tutunacaktır. Fakat bu zengin aileninde kendi içinde korkunç sırları vardır. Bundan sonra Zehra'ya ne olacaktır?


Can yoldaşı mı olsun istiyorsunuz yoksa köle mi istiyorsunuz? 

Üzücü olan ne biliyor musunuz? Hala gerçek hayatta bu dizideki gibi zorla evlendirme olaylarının olması. Kızların hem psikolojik hem de bedenen eziyet görüyor olması. Hala bu yüzyılda bu düşüncenin devam ediyor olması!

Neyse ki doktor iyi çıktı. İyi insanlar iyi ki varlar.

Gerçekte Hande olan kişi adına üzülüyorum. O hala hayatta ise onun yerine geçmek ve onun ailesini kandırmak hoş değil. Fakat Zehra'nın başka çaresi yok. Umarım burada da zorluk çekmez.

Hande'nin abisi Serkan'da sanki kardeşinin aslında öldüğünü biliyor gibi bir hal var. Bu yüzden Zehra ile yani yeni Hande ile arasında uyuşmazlıklar olacakmış gibime geliyor.

Oyuncuları iyiydi. Duygulu sahneler hissettirdi. Kurgu da güzel devam ediyor. Devamını izlemeyi düşünüyorum. (Tabi unutmazsam, genelde dizileri takip etme gibi bir hobim yok maalesef.)

Kadir'e çok kızdım. Kızı bildiğin yarı yolda bıraktı dedim. Bir bebekleri olduğunu öğrenince tavrı, düşüncesi değişti. İnsanoğlu işte, sadık olmuyor dedirtti. Fakat sonradan Kadir'in bıçaklanması ve Zehra'yı aramaya devam etmesi gelecek bölümlerde de aramaya devam edeceği göstergesi diye düşünüyorum. O da Türkiye'ye gelecek diye düşünüyorum.

Bölüm sonu çok güzel bitti ya...

Zeynep Çamcı'nın oyunculuğunu çok beğeniyorum. Kendisini ilk Leyla ile Mecnun dizisinde izlemiştim ve çok sempatik bulmuştum. Bu dizinin fragmanını gördüğümde beklentim çok düşüktü. Kurguyu, gidişatı kötü bekliyordum ama benim beklentimin üstünde bir bölüm olmuş.


22 yorum:

  1. Diziyi ben de ortasından izledim . Gerçek kızları mı değil mi o peşindekiler kim acaba diye baya merak ettim . 😂😂 Ne güzel detaylı anlatmışsınız . Dizinin ilerleyen bölümleri baya maceralı olacak gibi . Elinize sağlık , sevgiler . 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maceralı olacak gibi görünüyor. :) Teşekkür ederim yorumunuz için. Sevgiler. :D

      Sil
  2. Buna benzer bie film izlemistim. Ben de dizilerin saatini gününü hic tutturamam o acidan netflix ve amazon iyi oluyor 😊

    YanıtlaSil
  3. Uzun zamandır izlediğim tek bir dizim var.Şans verilmeli belkide :)

    YanıtlaSil
  4. konusu ilginçmiş.. umarım ilerleyen zamanlarda drama bağlamaz..
    bu arada @bw'den geliyorum.. takipteyim.. beklerim

    YanıtlaSil
  5. Ben diziyi seyrettim ilginç bir konusu var.İlk bölümüngüzel di.Bazı diziler güzel başlıyor sonra bozuyor.Güzel anlatmışsınız.Teşekkürler.Sevgiler.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ilginç bir konusu var. Çok haklısınız çoğu dizi sonradan bozuyor. Bu yüzden hiçbir diziyi sürekli takip etmiyorum. :D Ben teşekkür ederim. :))

      Sil
  6. Dizi izleme alışkanlığım yok.Genellikle gününü ve saatini unutuyorum.Bu dizinin konusu da güzelmiş.Teşekkürler. @bw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde yok, fakat ilk birkaç bölümlerine bakıyorum, yorum yapmak için. Ben teşekkür ederim. :))

      Sil
  7. Ben uzun süreli dizi izleyemiyorum. Konsantrem dağılıyor, muhtemelen dizi aralarında aşırı reklam olmasından kaynaklı (bw)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dizi arası ve sardırma gibi bir özellik olmadığı için bende televizyonda izlemeyi tercih etmiyorum. :)

      Sil
  8. Bence Serkan öldürdü 🤣🤣

    YanıtlaSil
  9. İnanç var diye merak ettim sadece... İnanç'ın rolü ne ki dizide? o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanç kızın yavuklusu rolünde, polis rolüne alıştığımız için biraz garip gelebilir.

      Sil
  10. Yeni bir dizi olsa izlesem derken bu dizi başladı ama Zehra'yı henüz izleyemedim. Başlar mıyım bilmiyorum.
    @hs

    YanıtlaSil