7 Mart 2016 Pazartesi

MSG (Çin Tuzu) Nedir ? Zararları Nelerdir?

 Öncelikle merhaba, bugün hocamdan yeni bir şey öğrendim ve bunu sizlerle paylaşma gereksinimi hissettim. 2008 yılında gündeme çıkan MSG yani Çin Tuzu konusu hakkında sizi bilgilendirmek istiyorum.

 Açılımı Mono Sodyum Glutamat olan MSG yiyecek katkı maddesidir. Bu katkı maddesi yediğimiz yiyeceği tatlı ve güzel olduğunu algılamamızı sağlıyormuş. Alkolle eş değer bir bağımlılığı varmış. Tatlı, tuzlu ve acı yiyecek fark etmeksizin her yiyeceği güzel olarak algılamamızı sağlıyor. Yediğimiz onca yiyeceğin içinde bulunuyor. Paket yiyeceklerin çoğunda var örneğin; cipsi. Cipsiden tut, paket köfteye kadar bir çok üründe bulunuyor. Cipsiyi yedikçe güzel gelmesi, yedikçe yememizi sağlamasının sebebi, işte bu MSG yani Çin Tuzu.

 Çin tuzunun ilk keşfedildiği yıl 1866'dır. Alman kimyager Karl Heinrich Leopold Ritthausen bulmuştur. 1907’de Tokyo Üniversitesi’nden kimya profesörü Kikunae Ikeda, Japon muftağında sıkça kullanılan deniz yosununun içinde bulunan bu maddeyi ayrıştırdı. Bu madde çok affedersiniz ineğin pisliğine katılsa o bile lezzetli gelir, yedikçe yedirir bir madde.

 Zararları, doyma hissinin kaybolmaması sebebiyle aşırı kilo alma, epilepsi, parkinson, alzheimer, öğrenme güçlüğü, astım, alerji, kalp ritmi bozukluğu gibi etkileri var.

 Bu kadar kötü etkileri olan bu katkı maddesi peki neden kullanılıyor? Ticaretle uğraşan insanların paradan başka bir şey düşünmeyip, insan sağlığını bile riske atmayı göze alan insanlar yüzünden bu katkı maddesi bu kadar yan etkisi olmasına rağmen kullanılmaya devam ediyor. Bir de bu katkı maddesini üretenler kullanıldığı yiyecekleri kendileri yemiyorlar. Kendileri organik yiyeceklerle besleniyorlar.

 Nelerin içinde kullanıyor sorusuna gelirsek; cips, kraker, et suyu tabletleri, hazır çorbalar, salam, hazır köfte harçları, sosis, hamburger gibi hazır yiyecekler.

Çoğumuzun evinde tavuk pişiyor, pişen tavuğun suyunu alıp dondurabiliriz. Bunun gibi çözümler bulmak ve bu çözümlere uymak dururken kolay yola kaçıyoruz. Ne gereği var değil mi? Anneler, babalar bilinçlenelim. Dikkat edelim.



6 yorum:

  1. Çin tuzu deyince zaten kıllanmıştım. Bende diyorum neden kraker bağımlısı oldum ben. Anladım neden olduğumu.
    Yalnız sonda ulusa sesleniş yapıyorsun sandım sdrftgyhujklş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kraker bağımlısı mı oldun seen. Evet biraz öyle yaptım, ulusa seslendim. Başka kime seslenebilirim ki zaten.

      Sil
  2. Tamam dikkat ederiz, sağol paylaşımın için.

    YanıtlaSil
  3. Uyarı için sağol adaşım.

    YanıtlaSil