24 Kasım 2019 Pazar

Neden ilk vazgeçtikleri hep ben oluyorum?

Sevdiğim insanların iyi gününde kötü gününde mutlu olsunlar diye çabalıyorum. Sayemde güldüklerinde çok mutlu oluyorum. Fakat öyle zamanlar oluyor ki sürekli iyilik yaptığımda görevimmiş gibi davranmaya başladıklarını fark ediyorum. Onlar sadece benim iyi günlerimde yanımda oluyorlar, kötü günümde etrafımda kimse kalmıyor. Tartıştığımız zaman haklıysam bile sevdiğim için gururumu bir kenara koyabiliyorum. Aramızı düzeltmeye çalışıyorum. Fakat onlar beni kırdığında hiçbir şekilde geri dönüt alamıyorum. Sanırım sürekli ben çabaladığım için nasıl olsa gitmez denilen kişi oluyorum. Bende bencil davranmak istiyorum fakat beceremiyorum. Sevdiğim insana nasıl bencil davranabilirim ki? Sevgisini gizleyen biri değilim aksine insanlara olan sevgimi tüm hücrelerimle hissettirmeyi severim. Belki de bu yüzden kaybediyorum.
Derdimi pek anlatmayı becerebilen biri değilim, başkasına gelince "ben onu biliyorum" diyorlar ama bana gelince iyi niyetli davrandığım halde yanlışlık yapsam hemen silinip atılıyorum. Kendimi, sevdiğim insanlar için böyle değersizleştirdiğim için kendime fazlasıyla kızıyorum. Karşıdaki kişiye kızdığım, kırıldığım noktaları söylediğimde, açık sözlü davrandığımda sürekli üste çıkmaya çalışıp, yine beni kötü yapıyorlar.
Her yeni biriyle tanıştığımda sevgimi fazla belli etmeyeceğim, değer verdiğimi belli etmeyeceğim diyorum. Ama insanların içinde, derinliklerinde iyilik olduğunu düşünüyorum nedensizce. Aptal gibi canımı yakmayacaklarına inanıyorum. 
Neden biri de benim için "Acaba onu kırar mıyım? Acaba o, bunu yapsam rahatsız olur mu?" düşüncesiyle hareket etmiyor. 

Birde sürekli gülmeye, kendi sorunlarımı başkasına yansıtmamaya çalışırım. Ben üzgünüm diye benim yüzümden başkasının modunun düşmesini istemem. Bir şeylerin düzeleceğine inancım kalmasa bile yanımda çoğu işinin rast gitmediğinden şikayetlenen insanlara olumlu sözler söyler, modlarını yükseltmeye çalışırım. Bugün birisi bana bu mesajı attı : 


Mutlu olmaya çabalıyorum, önüme çıkan engellere sürekli pozitif bakmaya çalışıyorum. Pozitif bakarsam düzeleceğine inanıyorum fakat yine ve yeniden önüme aksilikler çıkıyor. Dayanamayacak hale geliyorum.
Şu yazıyı görünce neden bunu düşündüklerim de bana karşı böyle düşünüp davranmıyor diye üzüldüm.
Tartışılan konuda haklı olduğum halde gözden çıkarılan, suçlu görünen ben olmak daha da kırıyor kalbimi.
Ama ben yine de pozitif bakmak istiyorum. İçimde burukluk kalsa da, neden soruları kalsa da gidenlerin arkasından ağlamayacağım. Çünkü her şeye rağmen kendimi seviyorum. Sevme şeklimi de seviyorum, elimden gelen bütün güzel duyguları hak eden insanlara hissettirmeye devam edeceğim. Ama bir yerde 'tabi vicdanım yeterde becerebilirsem' kendimi ezdirmemek adına hak ettikleri ağır lafları da yüzlerine söyleyeceğim. 

22 yorum:

  1. Her şey istediğiniz gibi olur inşallah
    Ama iyi insanın yüzü mutlaka güler...Yaşım olmuş 40 biraz da hayat tecrübem var
    İyiliği doğruluğu öğütleyen yaradan Allah İYİ insanın yüzünü mutlaka eninde sonunda güldürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, sizinde her şey istediğiniz gibi olur :))
      Çok doğru söylediniz, bu yüzden pes etmeyeceğim. :)

      Sil
  2. Hayat çok garip yaş aldıkça samimi ve kalpten düşüncelerin azaldığına inanıyorum aslında yasam öğretiyor. Bu yüzden çocukluğumuzu özlüyoruz ama ne olursa olsun vicdanı korumak gerekiyor dünya hassas insanlar için zor olsa da umut baki 😊sevginize layık, anlayan ve anlamaktan yorulmayan insanlarla karşılaşırsınız inşAllah ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş aldıkça aslında gerçekleri fark ediyor ve akıllanıyoruz bence.
      İnşallah sizde 😊

      Sil
  3. Son cümlelerinizde belirttiklerinizi uyguladığınızda daha mutlu olacaksınız emin olun, gerçek dost kendini belli eder zaten

    YanıtlaSil
  4. Umarım en kısa zamanda kendin gibi insanları çekmeye başlarsın hayatına. Çünkü bu kırılmalar bir süre sonra seni taşlaştıracak, duygusuz veya duygularını belli etmeyen birine dönüştürecek ya da sende kendine değer vermemeye başlayacaksın. O yüzden silkelen ve sana kimsenin böyle davranmasına izin verme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, maalesef öyle oluyor. Çok haklısın, kendime gelmem lazım 👍

      Sil
  5. insanları bir yerde boşvermeyi de öğreniyorsun daha zamanın olabilir,üzülüyorum bunu söylerken ama insan akıl sağlığını korumak için buna mecbur kalıyor 37 yaşımda geldiğim nokta bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın akıl sağlığımız için boş vermeyi öğrenmek lazım

      Sil
  6. Şu sıralar ben de böyle düşünüyorum hayatım hakkında. Çoğunlukla karşımdakini düşündüğüm hep kendimi ikinci plana attığım için fazlasıyla mutsuzum şu sıralar. İşin garibi mutluluğu için çırpındığım insanlar bunun asla farkına varmıyorlar. Sanırım karşısındaki insana fazla değer verenler olarak biz her daim üzülen taraf olacağız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında farkındalar ve bunu suistimal ediyorlar.
      Maalesef öyle görünüyor, umarım daha fazla üzülen taraf olmayız...

      Sil
  7. ay hey düşünmeeee yaa çok, iyisin sen tabii, sev de zaten kendini, hımmm bak çabala biraz o zaman çek biraz kendiniii, üzülmemek için yaniii, tut kendiniiii :)

    YanıtlaSil
  8. İnsan sahip olduğunun nankörüdür.

    YanıtlaSil
  9. Ben kaçmayla başa çıkıyorum böylelerinden ama kaçamadığımız 1.derece yakınlarımızda var ve 46 yaşta halen başaramadım. Bu saatten sonra da değişilmez zaten. İşin zor bu hayatta malesef.

    YanıtlaSil