17 Ocak 2016 Pazar

Roman // Ateşböceğinin Şarkısı - Kristin Hannah


TullyileKate

Birinci kitabın sonu yüzünden ikinci kitabı okumayı istemediğimi ama birçok sorunun cevapsız kaldığını bu yüzden merak ettiğimi söylemiştim. Ve kitabı okuyup bitirmiş bulunmaktayım. 

Uzun zaman önce, hayatımın en kötü gecesinde Ateşböceği Yolu denen kapkaranlık bir sokakta yapayalnız yürürken ruhuma dokunsn biriyle karşılaştım.
O gün bizim başlangıcımızdı. Aradan otuz yıl geçti... Tully ile Kate. Sen ve ben dünyaya karşı. Seninle sonsuza dek dost kalacağız.
Ama her hikayenin bir sonu vardır, değil mi? Bir şekilde yola devam etmen gerekir. 

Geçmişi yaralarla dolu Tully...
Fedakarlığıyla etrafına ışık saçan Kate...
Onların dostluğunu ölüm bile bozamaz.

Harika bir dostluk hikayesiydi. Ara ara Kate'e kızdım, zaman zaman Tully'e kızdım ama onlar ne olursa olsun dostluklarından vazgeçmediler. Bu arada Could. Yani Tully'nin annesinin gizem dolu hayatı ve onun yaşadığı gerçekler bu kitap ile gün yüzüne çıkıyor.
Marah beni hep üzdü açıkçası ama onun pişman olması, yaptığı hataları fark etmesi onu affetmemi sağladı. 

"Acıyacağını bile bile kendimi tutamayıp yarasının kabuğunu yolan bir çocuk gibiydi."
"Yola tek başına devam etmeyi denemişti. Gerçekten denemişti. Kendince hala deniyordu ama bazen bir kişi hayatta tutunmanızı, ayakta durmanızı sağlardı. Ve o yardım elini kaybettiğinizde, eskiden ne kadar güçlü olursanız olun, yere ne kadar sağlam basmak isterseniz isteyin düşüp kendinizi yerde bulabilirsiniz."
"Onu yalnız kaldığında, geceleri, etrafında kimseler yokken düşünecekti."

 "Hayatın sana fırlattığı pisliklere hazırlanamazsın."

"Bazıları bardağın yarısını boş görür, bazıları dolu. Bense bardağı dolaba kaldırıp varlığını bile unuttum. Anladın mı?"

"Saatlerdir yazıyordum ama okuyacak hiçbir şey yoktu."

4 yorum:

  1. Bu kitap hakkında konu açılınca diyebildiğim tek şey 'Birinci kitap harikaydı.' Birinci kitabın sonlarına geldiğimde boğazımda bir yumru oluştu ve ağlamamak için kendimi zor tutum. Bu iki kitabı da okurken düşüncelerimden birisi şu oldu, 'Benim neden dosttum yok ki?' sonra aklıma şu geldi, 'Aman boş ver ablam var.'
    -Spoi var gülüsü.- İkinci kitabı merak etmeme nedenim ise Kate'in ölmesiydi. 'Kate öldüğüne göre ben okumam yağğ.' dememe rağmen okudum ama düşüncem hala aynı 'Birinci kitap harikaydı.'
    Yazarın yazım tarzı da çok hoşuma gitti ele aldığı konu da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birinci kitap kesinlikle harikaydı. Ben sinirlendim doğrusu sonunda.
      Ablan yesin seni. :D
      Aynen bende okumak istemedim ama bir sürü cevapsız soru vardı onları ikinci kitapta açıklamış.

      Sil
  2. Arzu ve MELEK Karaca kardeşler bir doktor ablanız olarak ikinize de aydınlık güzel gelecekler diliyorum. Paylaşımların çok güzel Melekcim.Bence herkesten farklısın :) Benim için çok güzel bir serüven oldu bloğunu ziyaret etmek...Emeğine sağlık...Mavi rengi ben de çok severim.Zaten beni sayfana çeken mavi kelebeklerle ilgili Boşnak zülmünü anlatan yazın oldu.Mavi kelebeklerin yoğun olduğu yerlerdeki ölüm çukurlarına ulaşıldığını bilmiyordum.İlk kez sayende öğrendim...Kitap yolculuklarındaki çoğu kitabı zaten okudum.Ancak Güzel Susma Sanatını merak ettim ,mutlaka okuyacağım.Ben Dr.Bahar ÇELİK sevgiler.Başarılarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşekkür ederiz, yazınızı yeni gördüm uzun zamandır bloguma yazmıyordum, bırakmıştım bazı sebeplerden ötürü.
      Bu paylaşımlar Melek'e değil, bana ait. Çok teşekkür ederim bloguma ziyaretiniz için.
      Boşnaklarla ilgili Mavi Kelebekler adında bir dizi izledim. Bende bu yüzden merak edip araştırmıştım. Birisine faydam olduysa ne mutlu bana. Okumalısınız, Güzel Susma Sanatı'nın yazarını seviyorum. ...Teşekkür ederim...

      Sil