8 Temmuz 2020 Çarşamba

Mayıs/Haziran Ayında Ne İzledim/Okudum?

Mayıs ayının sonları ve Haziran'da sınavlarım olduğu için doğru düzgün bir şey izleyemedim, kitapta okumaya fırsat bulamadım.
Çok fazla izlemek istediğim dizi/film ve okumak istediğim kitap var. Ama bir yandan da hiçbir şey yapasım yok. Aldığım kitapların hepsini okuyamadan ölmek gibi bir korkum var. Hiçbir şey yapmadan boşa geçen zamanım için çok üzülüyorum. Ama bu aralar sadece müzik dinleyesim ve hiçbir şey yapmayasım var. Bir de okuduğunuz kitap bitince yeni bir kitap seçmek kadar zoru yok bence. Hepsini okumak istiyorum hangisini önce alıp başlasam kararsız kalıyorum. Kitabın başlarında çok sıkılıyorum, kitabın içine girdim mi gerisi akıcı oluyor.


Mayıs ayında;

İzlediğim Filmler
Forgotten // Kore
Prenses Kaguya Masalı // Anime
Along with the Gods: The Two Worlds // Kore


İzlediğim Diziler
-

Okuduklarım
-


Haziran ayında;

İzlediğim Filmler

Along With the Gods: The Last 49 Days // Kore
The Odd Family: Zombie On Sale // Kore
Dünyanın Bu Köşesinde // Anime
A Whisker Away // Anime



İzlediğim Diziler

Çok Güzel Hareketler 2 (Program)

Okuduklarım
Küçük Kara Balık - Samed Behrengi
Harry Potter ve Ateş Kadehi (4) - J.K. Rowling
Bilinmeyen Adanın Öyküsü - Jose Saramago
Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe - Paola Peretti

Forgotten filmi efsanelerin arasında olabilir. Psikolojik gerilim türünde. Tek bir sahnesi beni korkuttu, çünkü öyle bir şey olmasını beklemiyordum bir anda çıkıverdi. Prenses Kaguya Masalı ise; feminizm ile alakalı bir anime. Çok anlamlı sahneleri vardı. Fakat biraz yavaş ilerliyordu. Görsel açıdan da güzel bir animeydi. Along with the Gods: The Two Worlds ise; ölen kişinin 49 gün içerisinde 7 aşamadan geçip reenkarne olmasını ve onu bu aşamadan geçiren 3 meleği konu alıyor. Görsel açıdan güzel ve eğlenceli bir filmdi. Fakat ikinci serisini daha çok beğendim. İşte ikinci serisi; Along With the Gods: The Last 49 Days. Ölen kişinin aşamalardan geçmesine yardım eden 3 meleğin nasıl öldüğünü ve nasıl bu konuma geldiklerini konu alıyor.
The Odd Family: Zombie On Sale filmi acayip eğlenceliydi. Korku filmlerini hiç sevmen ve bu zombi filminin korkuyla hiç alakası yoktu. 
Dünyanın Bu Köşesinde filmi ise; duygusal ama yüreklendiren bir hikayesi vardı. Başrol kadın karakterin küçük yaşta evlenip ailesinden ayrılması ve II.Dünya Savaşı'nda yaşadıklarını konu alıyor. Kesinlikle izlenmeli.
A Whisker Away de güzel bir animeydi. Kız aşık olduğu çocuk için kediye dönüşüyor ve kedi haliyle onun yanına gidiyor. Bir süre sonra tamamen insan olmak ile kedi olmak arasında seçim yapmak zorunda kalacak. 
Okuduğum kitaplara gelirsek; küçük kara balık kitabı çocuk kitabı. Anlamlı bir kitaptı.
Harry Potter'ın 4. kitabına başlarken gözüm bayağı korktu. 664 sayfaydı. İlk 100 sayfa yavaş geçiyor ama sonra kitap akıcı olmaya başlıyor. Filme göre çok fazla detay var içerisinde. Filmini izlemek daha keyifliydi fakat filmde olmayan çok fazla olay vardı, bu yüzden kitabı okumakta keyif vericiydi.

Bilinmeyen Adanın Öyküsü kitabı ise; yazarın yazım tekniği farklıydı. O yüzden kitabı alıp o an okuyup bitirmek daha iyi. Zaten sayfa sayısı az olduğu için hemen bitiyor. Fakat ben sonundan tatmin olmadım. Bir şeyler beklemiştim ama olmadı. Beklentiye girmemiş olsam belki gözüme daha güzel görünebilirdi.
Bu iki ayda izlediğim tüm filmleri ve kitapları beğendim. Hepsini tavsiye ederim.

21 yorum:

  1. Kaleminize sağlık 😊 temmuz ayı güzel ve verimli gecsin insAllah 😊

    YanıtlaSil
  2. Temmuz ayı güzel ve verimli geçsin.

    YanıtlaSil
  3. Yıllar önce okudum Harry Potter'i tekrar okumak niyetindeyim. :)

    YanıtlaSil
  4. Umarım sınavların güzel geçmiştir. Forgetten ve Along With The God serisi benim de listemde bakalım ne zaman izleyeceğim :) Temmuz beraberinde güzel şeyler geçirsin ve verimli bir ay olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür güzel geçti. Fırsatın olduğu an ilk bunları izle güzeller. :) Umarım, senin içinde :))

      Sil
  5. Temmuzda daha iyi performans bekliyorum senden...Behrengi çocuklarıma ilk aldığım kitaplardandı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım, inşallah Temmuz güzel ve verimli geçer :))

      Sil
  6. Forgotten kesinlikle ef.sa.ne.y.di efsane, bunca zaman seyretmediğim için üzüldüm ama böyle bir yapım seyrettiğim için de çok mutlu oldum,
    prenses kaguya; çok güzeldi ama aşırı yavaştı, bu yavaşlığı filmin konusunu ve verdiği mesajı biraz gölgelemiş çünkü ben sürekli daha bitmedi mi ya diye seyrettim konu uçup gitti o sıra :(
    Along with the gods; aslında daum'da ikinci filmin paunı daha düşük 'çekmeseler daha iyi' gibi yorumlar gördüm ama dediğin gibi bende ikinci filmi daha çok beğendim ya, daha akıcıydı ve açıkçası ben geçmişlerini merak da ediyordum.. ilk filmin son yarım saati fazlalıktı gibi :D
    dünyanın bu köşesinde,,, ağlamamak için kendimi zor tuttum...
    a wishker away, güzeldi amaaaaeğ klasikti ya

    okuduğun kitaplar çok güzel, ben de şimdi ateş kadehini okuyorum ihihihi :D

    temmuz ayı daha verimli geçer umarım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede efsanelerden olabilir. :)
      Aynen ikinci filmi konusundan dolayı ve işleniş tarzından dolayı daha keyifli buldum bende. :D
      Niyeyse unutuyorum sonra aa bu II. Dünya Savaşı'yla ilgili olan anime değil mi diyorum, tekrar izlemek istiyorum bu yüzden. :)
      Bazen klasik şeyleri izlemekte iyi oluyor. :)
      Oku oku da hakkında konuşalım. :D Umarım, seninde. ♥

      Sil
  7. prenses kaguya gözdelerimden yaaa :) bu filmin yönetmeninin diğer filmlerini de izlesenee, only yesterday, ateş böceklerinin mezarı gibiii :) zombie on sale çok komiiik yaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Bu durum zamanla düzeliyor ama maalesef bende sık sık oluyor. 1,2 ay iyiysem geri kötüleşiyorum. Çok haklısın zaman gerekli.. :)
    Prenses Kaguya biraz yavaş ilerliyor ama güzel, izlemelisin. :) Bak bak :))

    YanıtlaSil
  9. forgotten bence de efsane ya :)
    saramago okurken ara vermememe konusunda haklısın sanırım her gün düzenli olumak lazım eser uzunsa da bir kaç gün ara verince yeniden adapte olmak zor yazara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, bu kitabı az sayfaydı sıkıntı olmadı ama uzun sayfalı olan kitapları gözümü korkutuyor

      Sil
  10. Güzel bir ay olmuş :)) Prenses kayguya masalı benimde listem de vardı. Along with the gods the last 49 days konusu ilgimi çekti bakmayı düşünüyorum. :))

    YanıtlaSil
  11. Forgetten o kadar iyiydi ki bazı geceler aklıma gelmiyor değil. The Odd Family de izlenmesi gereken güzel bir filmdi.

    YanıtlaSil