19 Ekim 2016 Çarşamba

Film // Kore // Train To Busan


Uzun zamandır yazmıyorum, sanırım en son Ağustos ayında yazdım (emin değilim). Aslına bakarsanız ilk başlarda vaktim olmadığı için yazamıyordum. Fakat sonradan canım hiçbir şey yazmak istemedi. Yazayım yazayım dedim başına geçtim bir üşengeçlik, bir isteksizlik çöktü anlatamam. Ama 'Kızım Arzu aylardır yazmıyorsun, blog çürüdü bir el at' dedim ve bugün yazmaya karar verdim. Uzun zaman sonra ilk yazımı bir filmle yapmak istiyorum. Bu aralar çoğu kişinin övdüğü ve duygulanarak izlediği bir film : Train To Busan. 



Fotoğraf yapımı için ; Bir Kare Mavi ' ye teşekkürler. 

 Filmin oyuncularını görünce fazlasıyla ilgimi çekti. Gong Yoo favori oyuncularımdan biridir. Gong Yoo'yu ilk Big dizisinde tanıdım (sanırım). O dizi de gerçekten oyunculuğunu beğenmiştim ve hatta yetmezmiş gibi çoğu filmine bakmıştım. Facebooktaki ana sayfamda sürekli bu dizi hakkında yorumlar çıkıyordu. Hemde övgüler içeren yorumlar. Bu yüzden merak ettim. sonra gittim ve konusunu okudum. Zombi yazısını görünc ben bir durakladım. Türüne baktığımda korku yazmıyordu fakat gerilim yazıyordu. Bende filmi izlerken bütün benliğimle yaşayan biriyim. Bu yüzden yalnız izlemek istemedim. Başını açtım ve bakmaya başladım. Bir anda bir zombi patadan belirince ürktüm. Geri kapattım. Kardeşim hafta sonları eve geliyor, o gelince birlikte bakarız dedim. O geldiğinde bakmaya başladık. Filmi daha farklı bir şey bekliyordum. Zombili bir şey değilde biraz daha gerçekçi bir olay nasıl desem savaş oluyor falan filan. Böyle daha çok etkileyici bir şey bekliyordum, öyle olsaydı gerçekten hakkını vererek ağlardım. Ama neyse sonuç olarak bu benim ağladığım gerçeğini değiştirmiyor. 
 Zombili sahneler filan gerçekten insanı geriyordu. Çünkü bir anda beliriyor. Sen tam odaklanmışsın ve o anda 'WWVVEEEGĞĞ' diye bir şey çıkıyor filan. Gong Yoo'nun oyunculuğunu her zaman ki gibi takdir ettim bu dizide. Büyüklerin bağıra bağıra, böğüre böğüre ağlaması o kadar hoş ve duygulu görünmüyor. Çoğu kişi de itici görünüyor. Ama tabi istisnalar olabiliyor. Beni en çok etkileyen sahne küçük kızın ağlayışı. Neden mi ağladı? Tabi ki, söylemeyeceğim. Gidin izleyin. 
 Sohee hakkında pek güzel şeyler duymamıştım açıkçası. Lakin ben onu kötü bir oyuncu olarak görmedim bu dizi de. Yani rolünün hakkını vermiş. Fakat iyi bir oyuncu olup olmadığını anlamak için birkaç dizi veya filmde de görmek gerekir onu. Woo Shik'e gelirse 'OMG' yerler onu. Ma Dong Seok ise Bad Guys'ta görmüştüm onu. İyi bir oyunculuğu var. Beğeniyorum. Kısa ve öz olarak oyuncular güzeldi. 
Benim bu filmden çıkardığı şey ise, insanlar böyle bir durumda sadece kendilerini düşünmemeli. Birlik olmalı. Birlik olmalı ki hepsi başarabilsin. 


Ad : Train to Busan

Yönetmen : Yeon Sang Ho
Yazar : Park Joo Suk 
Oyuncular : Gong Yoo, Kim Su An, Ma Dong Seok, Jung Yu Mi, Ahn So Hee, Choi Woo Shik, Kim Eui Sung
Yayın Tarihi : 20 Temmuz 2016 
Süre : 118 dakika 
Ülke : Kore 
Dil : Korece 
Konu : Güney Kore'yi etkisi altına almış bir virüs sırasında Seul'dan Busan'a hareket halindeki trendekilerin yaşam mücadelesi.



4 yorum:

  1. Ma Dong Seok, shut up flower boyband de oynuyordu şu çatlak hoca varr o ya... bu sıralar nereye baksam o amcayı görüyorum ya ama iyi oynuyor haydi itiraf edelim. Bu arada Sohee kim diyeceğim, şu liseli kız mıydı? Yüzü çok tanıdık geliyordu ama bilemedim... Ayrıca hamile kadın sence de Moon Chae Won u anımsatmıyor muydu? Bana çok anımsattı ya..

    YanıtlaSil
  2. Evet azcık hatırlıyorum, çatlak hoca deyince anımsadım. Bende valla geçen öyle filmlere bakınıyordum birini beğendim o karşıma çıktı. Ama kim bilir adı neydi, filme ne baktım ne de not aldım. İtiraf etmeye gerek yok, açık açık konuşalım. Evet o kız. Wonder Girls'ün eski maknaesi. Hani Heechul'ün deli olduğu kız. Evet anımsatıyordu.

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi çok beğendim. Gong yoo'nun oyunculuğu gerçekten iyi. Özellikle son sahnesini beğendim. Woo sık çok tatlıydı.

    YanıtlaSil