11 Ağustos 2021 Çarşamba

Yerli Dizi / Aşk Mantık İntikam

 Uzun zamandır yazı yazmadığım için nasıl yazı yazacağımı, nasıl giriş yapacağımı ve yaptığım yayının içeriği ile ilgili hangi konularına değineceğimi bilemiyorum. Kişisel hayatımda da kendimle ilgili her konuya değinmemeyi, her fikrimi söylememeyi alışkanlık haline getirdim. Çoğu kişi sessiz biri sanıyor beni bu yüzden. Uzun zamandır Türk dizilerine yorum yapmamıştım, bir şekilde yorum yapmaya çalışacağım. Yoksa gerçekten 'tamamen' bloga yazı yazmayı bırakacağım bu gidişle.

Dizinin tanıtımı geldiğinde eğlenceli olacağını düşünüyordum. Ve İlhan Şen'i başrolde görmeyi merakla bekliyordum. Burcu Özberk ile kimyaları uyar mı diye düşünüyordum ve izledikçe çok uyumlu olduklarını düşündüm. Dizi, Kore dizisi olan Cunning Single Lady'den uyarlama. Uyarlamalardan gına gelmiş olsa da, en azından bu sefer bir tık farklı bir konu uyarlanmış. 

Dizi ilk başlarda eğlenceli gidiyordu, ama saklanan sırlar ve klasik atışmalardan öteye gidemediği için ben biraz sıkılmaya başladım ama yine de izleyebildiğim yere kadar izlerim diye düşünüyorum. Başrollerin birbiriyle uyumu hoşuma gitti. Burcu Özberk'i ilk Güneşin Kızları'nda izlemiştim ve oyunculuğunun geliştiğini düşünüyorum ve güzelliğine güzellik katmış. İlhan Şen'de Ramo'da güzel harcanmıştı. Burada başrolde görmek çok güzel oldu.

Melisa Döngel ve Burak Yörük'ü kardeş yaparak çok güzel bir uyumu harcamışlar diye düşünüyorum. Ama kardeş olarak da dış görünüşleri birbirleriyle çok uyumlu. İkisinin karakteri de güzel ama aşk üçgeni oluşturacakları için karakterlerini sevdikleri için hırslandırıp kötü karakterlere dönüştürülecek gibi görünüyor. 

İki eski dünür olarak ailelerin atışmaları da eğlenceli. Esra'nın annesi Menekşe çok tatlı bir anneyken, parayı seven Ozan'ın annesi Zümrüt'ü sempatik buluyorum. Oyuncuların sempatik oluşunun da çok büyük etkisi var. Zümrüt parayla ilgili konuştuğu sahneler komiğime gidiyor. Normalde sinir olacağım kibirli bir karakter olsa da, dizideki karakter sempatikleştirilmiş. 

İlhan Şen'in gözlüklü haliyle daha yakışıklı olmasından bahsetmeden edemeyeceğim. 


Yayın Günü: Cuma

Yayın Saati: 20.00

Kanal: FOX

Oyuncular; İlhan Şen, Burcu Özberk, Burak Yörük, Melisa Döngel, Günay Karacaoğlu, Zeynep Kankonde, Mehmet Korhan Fırat, Süleyman Atanısev, Birgül Ulusoy

Konusu: Esra, babası ile annesinin yaşadığı parasal sorunlar yüzünden düzgün bir işi olan biriyle evlenmeyi ister ve Mühendis olan Ozan ile mantık evliliği yapar. Ancak evliliğinde maddi ve manevi sıkıntılar yaşayan Esra, Ozan'dan ayrılır. Ozan, boşanmasından bir süre sonra bir yazılım şirketi açarak zengin olur. Esra’nın hayatı o gün gördüğü bir gazete haberi ile alt üst olur. Bir yıl önce ayrıldığı eski kocası milyon dolarlık bir şirketin sahibi olmuştur ve artık çok yakışıklı ve karizmatik görünmektedir. Boşandıktan bir yıl sonra yolları tekrar kesişen Ozan ve Esra birbirlerine karşı hala öfke doludur. Esra kırılan gururunu onarmak için Ozan’ı tekrar kendisine aşık etmeye karar verir ve Ozan'ın şirketinde işe başlar.

Esra karakterinin mutlu yılları babasının işinden ayrılıp hayallerinin peşinde koşmaya karar vermesiyle sonlanır. Babası hayallerinin peşinde koşarken tüm mal varlıklarını kaybederler. Sabah akşam çalışıp çocuklarına bakan annesi Menekşe’yi gören Esra şu kararı verir; hayal kurmak insanın başına bela açıyordur. Aşık olmak ise insanın sağlıklı düşünmesini engelliyordur. Esra bu düşünceyle büyür. Çocukluğundan beri ona aşık olan Ozan Korfalı çok iyi bir üniversitede bilgisayar mühendisliği okumuştur. Esra ve Ozan kısa zaman sonra evlenirler. Esra tam da hayal ettiği gibi bir hayat yaşamaktadır ki Ozan bir akşam işinden ayrıldığını, hayallerinin peşinde koşacağını söyler ancak Esra, dönüp dolaşıp kaçtığı şeyin tam ortasında kalmıştır.

Ozan, Esra'yı ilk gördüğünden beri seviyordur. Üniversiteyi bitirip işe girene kadar Esra'nın kendisinden haberdar olmadığını düşünürken kendisini Esra ile evlenmiş bulur. İnandığı projesi için hayallerinin peşinde giderken de Esra'nın hassasiyetinin farkına varmayarak onu kaybetmesine neden olacak durumların içine girer ve sonuçta boşanırlar. Ozan’ın hiçbir ümidi kalmadığını düşündüğü gün karşısına Çınar çıkar. Ozan yaşadıkları onu sertleştirmiş olsa da vicdanlı, iyi niyetli ve dürüst bir adamdır. İnsanlara inanmaya, onların içindeki iyi yönü görmeye meyillidir. Pozitif düşünen, sorunları büyütmeden, panik yapmadan çözen biridir. Ailesine düşkündür. Annesine çok şey borçlu olduğunu düşünür. 

Çınar babasının deyimiyle tam bir beyzadedir. Çağla’yla ikiz olmalarına rağmen ona göre tam aksi bir karakterdedir. Dışadönük, neşeli, sevecen, herkese kolayca güvenen, hayatı ve insanları olduğu gibi kabul eden rahat bir karakteri vardır. Kötülük görmediği için kötülük yapmayı bilmez. Önce güzel bir çocuk, sonra yakışıklı bir genç olduğu için reddedilmeyi de tanımamıştır. Çok değer verdiği dostu ve söz geçiremediği kalbi arasında büyük bir sınav beklemektedir onu.

Çağla çok güzel , karizmatik, iyi kalpli bir kızdır. Çok iyi okullarda eğitim görmüş, babasından iyi bir terbiye görmüştür. Şirketin üst düzey yöneticilerinden biridir, iş hayatında başarılıdır, zekidir. Zengin ya da güçlü olduğu için kimseyi ezmeyi düşünmez. Detaycıdır, iyi bir gözlemcidir. Çağla’nın dışarıdan soğuk bir kişilik gibi görünmesine sebep olan istemeden de olsa insanlarla arasına koyduğu mesafedir. Aslında çok kırılgan bir yapısı vardır. İnsanlara çok zor güvenen, duygularını ele vermekten korkan birine dönüşmüştür. Ozan’ı tanır tanımaz hoşlanmasının sebebi de onun dürüst biri olduğunu hemen anlamasıdır.




2 yorum:

  1. kore olduğu için güzeldir herhalde :) baş belası, sen çal kapımı, ben de bunları izliyorum :)

    YanıtlaSil